Przykłady realizacji Pracowni Konserwacji Tkanin
Konserwacja tzw. Chorągwi Carów Szujskich, chorągwi moskiewskiej z XVII wieku ze Zbiorów Książąt Czartoryskich.
Chorągiew z wielofiguralnymi kompozycjami inspirowanymi tekstami sakralnymi związanymi z kultem Matki Boskiej, opiekunki Rusi, i wyidealizowanym przedstawieniem władzy uosabianej przez cara, została namalowana dwustronnie na jedwabnych włoskich adamaszkach. Długoletnia ekspozycja i niewłaściwa dziewiętnastowieczna konserwacja stały się powodem niszczenia tkanin i warstwy malarskiej. Kolagenowe błony ze spreparowanych jelit bydlęcych, pierwotnie mające zabezpieczać uszkodzone fragmenty, przy każdej zmianie wilgotności powodowały dalszą destrukcję obiektu. Konserwacja polegała na usunięciu błon, zabezpieczeniu warstwy malarskiej i zdublowaniu całości na przeźroczystą tkaninę, konsolidującej chorągiew i przejmującej jej ciężar. Prace renowacyjne wymagały ścisłej współpracy z konserwatorami malarstwa.