Strona główna Muzeum Narodowe w Krakowie
Pomiń wyniki i przejdź do filtrów
MNK Gmach Główny
MNK Gmach Główny
MNK Gmach Główny
MNK Szymanowski
MNK Matejko
MNK Gmach Główny
MNK Matejko
MNK Gmach Główny
MNK Szołayscy
MNK Muzeum Czartoryskich
MNK Gmach Główny
Wynik wyszukiwania dla frazy "Kraków"
Oprowadzanie
Oprowadzanie
Oprowadzanie
Koncert
Koncert
Warsztaty
Komunikat
Finisaż

Koncerty w MNK
Wit Stwosz w twórczości Jana Matejki – od realium do obrazu. Finisaż
Prowadzenie:
Marta Kłak-Ambrożkiewicz
Matejko kilkukrotnie przedstawiał wydarzenia związane z postacią Wita Stwosza, pod którego urokiem był od lat młodzieńczych. W roku 1855 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych namalował Wita Stwosza jako dziecko, jasnowłosego chłopca wspartego o księgę i trzymającego nóż do rzeźbienia. Podarował ten obraz doktorowi Kopczyńskiemu, prawdopodobnie tytułem honorarium za leczenie – mówi kurator wystawy kustosz Marta Kłak-Ambrożkiewicz – Zarówno postać rzeźbiarza, jak ołtarz w Bazylice Mariackiej stanowiły dla Jana Matejki bogate źródła inspiracji.
Wydarzenie
Rozmowy o... - spotkania
historyczny lub archeologiczny, jako dzieło sztuki bądź jako inspirację czy komentarz do dzieł literackich.
Będziemy dywagować, interpretować, dociekać, a przede wszystkim miło i inspirująco rozmawiać.
Rozmowy o literaturze. Hrynkowski versus Borges
Prowadzenie:
Filip Skowron
Zapraszamy seniorów (i nie tylko!) do rozmowy o obiektach zgromadzonych w naszych galeriach. Przyglądając się wybranym pracom, będziemy je analizować pod różnymi kątami: jako zabytekhistoryczny lub archeologiczny, jako dzieło sztuki bądź jako inspirację czy komentarz do dzieł literackich.
Będziemy dywagować, interpretować, dociekać, a przede wszystkim miło i inspirująco rozmawiać.
Komunikat
Komunikat
Warsztaty
Komunikat
Wykład

Ikona inaczej - wykłady
Późne ikony – naprawdę upadek?
Prowadzenie:
Dr Magdalena Ludera
Gdy mowa o malarstwie Cerkwi XVII, XVIII i XIX wieku, nie sposób nie spotkać się z opiniami o upadku malarstwa ikonowego. Najczęstszy zarzut wobec tego etapu w dziejach malarstwa Cerkwi dotyczy porzucenia wielowiekowej, niezmiennej tradycji ikony zarówno w jej wymiarze formalnym, jak i ideowym. Czy faktycznie taki punkt widzenia jest uzasadniony?
Komunikat