Przygotowanie kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Krakowie
Celem zadania jest realizacja kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej MNK - wraz z logotypem i księgą znaku.
Efektami rzeczowymi inwestycji będzie nowy system identyfikacji wizualnej uwzględniający logotyp, księgę znaku oraz księgę identyfikacji zawierającą m.in.: projekty druków firmowych, gadżetów, oznakowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz określenie kolorów firmowych.
Kompleksowy system identyfikacji wizualnej, bazujący na nowym logotypie (lub odświeżonej wersji obecnego logotypu), księdze znaku oraz księdze identyfikacji będzie stanowił dla wszystkich oddziałów Muzeum Narodowego w Krakowie kolejny etap w dziedzinach:
* budowania wizerunku MNK jako instytucji nowoczesnej, jednocześnie będącej nośnikiem historii, tradycji i dziedzictwa narodowego
* usystematyzowanie wzajemne pozycjonowanie marki głównej i oddziałów muzeum,
* tworzenia i prowadzenia spójnej komunikacji marketingowej i medialnej o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym.
*kształtowanie rozpoznawalności marki MNK w kraju ponadregionalnie oraz poza krajem
aktualizacja, 25.04.2023 r.:
Prace nad systemem trwały ponad osiem miesięcy i opierały się na rzetelnym rozpoznaniu potrzeb. Warsztaty z pracownikami muzeum różnych działów (m.in. obsługi ekspozycji, edukacji, obsługi klienta, marketingu czy dyrekcji) pozwoliły spojrzeć na instytucję z wielu perspektyw, zdiagnozować problemy i określić realne potrzeby względem nowej identyfikacji. Najczęściej pojawiającym się wskazaniem było niedostateczne powiązanie oddziałów MNK z marką główną, polegające na traktowaniu przez odbiorców oddziałów MNK jako osobnych instytucji, a nie składowych większej całości. Równocześnie podkreślano znaczenie i rangę tematycznych oddziałów, sprawujących pieczę na ważnymi elementami narodowego dziedzictwa. Zaproponowanym kierunkiem było zatem uwzględnienie odrębności oddziałów z jednoczesnym wyeksponowaniem silnej marki MNK.
Nowa identyfikacja wykorzystuje rodzinę znaków dla każdego z oddziałów, zaprojektowanych na rozpoznawalnej bazie wspólnego motywu głównego. Zakres prac projektowych obejmował szereg działań. Oprócz wspomnianych już warsztatów oraz stworzenia spójnej rodziny znaków dla MNK i wszystkich oddziałów, było to także przygotowanie ujednoliconej kolorystyki i typografii pozwalającej budować rozpoznawalność.
W ramach prac projektowych powstał też system layoutów do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, pozwalający promować nie tylko znak MNK, ale przede wszystkim dzieła z kolekcji Muzeum. Identyfikacja obejmuje system autorskich ilustracji oraz stworzenie dynamicznego języka z myślą o komunikacji m.in. z młodymi odbiorcami, a także narzędzie do tworzenia unikatowych kolekcji upominków muzealnych.
Wraz z nowym logotypem powstała pełna księga znaku i identyfikacji wizualnej, która zawiera projekty materiałów reklamowych, akcydensów, oznaczeń wewnętrznych i zewnętrznych oddziałów czy gadżetów.
Zadanie finansowane ze środków budżetu państwa, dotacja celowa na wydatki inwestycyjne ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wyniosła 100 tys. złotych.
Koszt zadania, wynikający z przeprowadzonego zapytania ofertowego, wyniósł 119 tys. zł.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Kompleksowy system identyfikacji wizualnej, bazujący na nowym logotypie (lub odświeżonej wersji obecnego logotypu), księdze znaku oraz księdze identyfikacji będzie stanowił dla wszystkich oddziałów Muzeum Narodowego w Krakowie kolejny etap w dziedzinach:
* budowania wizerunku MNK jako instytucji nowoczesnej, jednocześnie będącej nośnikiem historii, tradycji i dziedzictwa narodowego
* usystematyzowanie wzajemne pozycjonowanie marki głównej i oddziałów muzeum,
* tworzenia i prowadzenia spójnej komunikacji marketingowej i medialnej o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym.
*kształtowanie rozpoznawalności marki MNK w kraju ponadregionalnie oraz poza krajem
aktualizacja, 25.04.2023 r.:
Prace nad systemem trwały ponad osiem miesięcy i opierały się na rzetelnym rozpoznaniu potrzeb. Warsztaty z pracownikami muzeum różnych działów (m.in. obsługi ekspozycji, edukacji, obsługi klienta, marketingu czy dyrekcji) pozwoliły spojrzeć na instytucję z wielu perspektyw, zdiagnozować problemy i określić realne potrzeby względem nowej identyfikacji. Najczęściej pojawiającym się wskazaniem było niedostateczne powiązanie oddziałów MNK z marką główną, polegające na traktowaniu przez odbiorców oddziałów MNK jako osobnych instytucji, a nie składowych większej całości. Równocześnie podkreślano znaczenie i rangę tematycznych oddziałów, sprawujących pieczę na ważnymi elementami narodowego dziedzictwa. Zaproponowanym kierunkiem było zatem uwzględnienie odrębności oddziałów z jednoczesnym wyeksponowaniem silnej marki MNK.
Nowa identyfikacja wykorzystuje rodzinę znaków dla każdego z oddziałów, zaprojektowanych na rozpoznawalnej bazie wspólnego motywu głównego. Zakres prac projektowych obejmował szereg działań. Oprócz wspomnianych już warsztatów oraz stworzenia spójnej rodziny znaków dla MNK i wszystkich oddziałów, było to także przygotowanie ujednoliconej kolorystyki i typografii pozwalającej budować rozpoznawalność.
W ramach prac projektowych powstał też system layoutów do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, pozwalający promować nie tylko znak MNK, ale przede wszystkim dzieła z kolekcji Muzeum. Identyfikacja obejmuje system autorskich ilustracji oraz stworzenie dynamicznego języka z myślą o komunikacji m.in. z młodymi odbiorcami, a także narzędzie do tworzenia unikatowych kolekcji upominków muzealnych.
Wraz z nowym logotypem powstała pełna księga znaku i identyfikacji wizualnej, która zawiera projekty materiałów reklamowych, akcydensów, oznaczeń wewnętrznych i zewnętrznych oddziałów czy gadżetów.
Zadanie finansowane ze środków budżetu państwa, dotacja celowa na wydatki inwestycyjne ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wyniosła 100 tys. złotych.
Koszt zadania, wynikający z przeprowadzonego zapytania ofertowego, wyniósł 119 tys. zł.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.