GRY MUZEALNE
Zabawa, współpraca, motywowanie uwagi, emocje, rywalizacja – to wszystko łączy w sobie nietypowy sposób zwiedzania galerii, jakim jest gra muzealna. Ta forma zajęć pozwala spojrzeć na wystawę w muzeum w inny sposób, ćwiczyć aktywne, wnikliwe patrzenie, rozwijać kompetencje społeczne. Pokazuje, że kontakt ze sztuką może sprawiać frajdę i być również rozrywką.
Gra muzealna polega na rozwiązywaniu zadań w przestrzeni galerii pod okiem edukatorki lub edukatora, który czuwa nad koordynacją działań. Uczestniczki i uczestnicy pracują w kilkuosobowych grupach w oparciu o zadania zamieszczone w kartach do gry z instrukcją i fabułą. Zadania wymagają od uczestników odszukania wybranych obiektów, przyjrzenia się szczegółom, jak również połączenia faktów i wysnucia wniosków. Po zakończeniu gry prowadząca lub prowadzący podsumowuje wyniki i przedstawia prawidłowe odpowiedzi, jednocześnie oprowadzając grupę po wystawie.
Czas trwania gry: 2 godz.
Cena: 20 zł/os., opłata minimalna 250 zł od grupy
Wybór tematów gier muzealnych znajdą Państwo poniżej. W celu rezerwacji terminu zajęć dla swojej grupy prosimy o kontakt z Centrum Informacji i Rezerwacji, tel. 12 433 57 44 (numer wewnętrzny: 2), poniedziałek-piątek w godz. 9:00-16:00; e-mail: rezerwacja@mnk.pl.
Więcej informacji o zasadach rezerwacji: https://mnk.pl/artykul/jak-zarezerwowac-zajecia-edukacyjne-w-muzeum.
_____________________________________________________
MNK Sukiennice, Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku
TAJNIKI MUZEALNEGO FLIRTU
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Erudycyjny flirt w muzeum? Dlaczego nie! Wszak nie od dziś wiadomo, że ludzie zaprzyjaźnieni z kulturą roztaczają wokół siebie nieodparty urok. Zawrzyj bliższą znajomość z muzealnym entuzjastą i słynnym Casanovą, Hipollitem Kwassem, uporządkuj jego notatki dotyczące Galerii w Sukiennicach i przekonaj się, że znajomość sztuki i literatury może się przydać w najbardziej zaskakujących momentach!
_______________
MNK Mehoffer
Z DUCHAMI AFERA W DOMU MEHOFFERA
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Grupa zafascynowanych młodopolską literaturą nastolatków próbuje zorganizować seans z duchami w Domu Józefa Mehoffera. Zaglądając w zakamarki kolejnych pokoi, napotkają kilka ważnych w życiu artysty osób, a może nawet jego samego...? Pomóż rozpoznać wszystkie postaci i poczuj klimat krakowskiego fin-de-siecle'u!
__________________________________________
MNK Czapscy, Gabinet Numizmatyczny
OD LAIKA DO NUMIZMATYKA. UPORZĄDKUJ MILIONY MONET!
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Czy wiesz, że podczas II wojny światowej w piwnicy Pałacyku Czapskich ukrywano w beczkach kilkanaście tysięcy niezwykle cennych numizmatów? Wciel się w role osób porządkujących zbiory po zawierusze wojennej i pomóż uzupełnić karty inwentarzowe. Poczuj się jak rasowy numizmatyk, a przy okazji wzbogać w nowe umiejętności i wiedzę!
______________________________________________________
MNK Ciołek, Galeria Sztuki Dawnej Polski. XII-XVIII w.
TAJEMNICE BISKUPIEGO PAŁACU
Maksymalna liczba osób w grupie: 25
Gra dla klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Pewien muzealny entuzjasta, Wieńczysław Nieszczególny, postanowił wydać broszurę poświęconą detalom najciekawszych, najbardziej frapujących dzieł z galerii „Sztuka Dawnej Polski. XII–XVIII”. Jest jednak dość roztrzepany i zgubił listę z ich tytułami, która miała być podstawą spisu treści. Wydawca broszury liczy na Waszą pomoc!
__________________________
MNK Gmach Główny, Galeria Rzemiosła Artystycznego
W POSZUKIWANIU KAMIENIA FILOZOFICZNEGO
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Ponad trzysta lat temu, w czasach niezwykle burzliwych, żył sobie pewien alchemik. Wprawdzie nie udało mu się wytworzyć ani złota, ani eliksiru nieśmiertelności, ale odkrył coś, co okazało się bardzo cenne. Co to było? Odszukaj w galerii kilkanaście pięknych i niezwykłych przedmiotów, a poznasz sekret, który alchemik zaszyfrował w ich nazwach.
Czas trwania gry: 2 godz.
Cena: 20 zł/os., opłata minimalna 250 zł od grupy
Wybór tematów gier muzealnych znajdą Państwo poniżej. W celu rezerwacji terminu zajęć dla swojej grupy prosimy o kontakt z Centrum Informacji i Rezerwacji, tel. 12 433 57 44 (numer wewnętrzny: 2), poniedziałek-piątek w godz. 9:00-16:00; e-mail: rezerwacja@mnk.pl.
Więcej informacji o zasadach rezerwacji: https://mnk.pl/artykul/jak-zarezerwowac-zajecia-edukacyjne-w-muzeum.
_____________________________________________________
MNK Sukiennice, Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku
TAJNIKI MUZEALNEGO FLIRTU
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Erudycyjny flirt w muzeum? Dlaczego nie! Wszak nie od dziś wiadomo, że ludzie zaprzyjaźnieni z kulturą roztaczają wokół siebie nieodparty urok. Zawrzyj bliższą znajomość z muzealnym entuzjastą i słynnym Casanovą, Hipollitem Kwassem, uporządkuj jego notatki dotyczące Galerii w Sukiennicach i przekonaj się, że znajomość sztuki i literatury może się przydać w najbardziej zaskakujących momentach!
_______________
MNK Mehoffer
Z DUCHAMI AFERA W DOMU MEHOFFERA
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Grupa zafascynowanych młodopolską literaturą nastolatków próbuje zorganizować seans z duchami w Domu Józefa Mehoffera. Zaglądając w zakamarki kolejnych pokoi, napotkają kilka ważnych w życiu artysty osób, a może nawet jego samego...? Pomóż rozpoznać wszystkie postaci i poczuj klimat krakowskiego fin-de-siecle'u!
__________________________________________
MNK Czapscy, Gabinet Numizmatyczny
OD LAIKA DO NUMIZMATYKA. UPORZĄDKUJ MILIONY MONET!
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Czy wiesz, że podczas II wojny światowej w piwnicy Pałacyku Czapskich ukrywano w beczkach kilkanaście tysięcy niezwykle cennych numizmatów? Wciel się w role osób porządkujących zbiory po zawierusze wojennej i pomóż uzupełnić karty inwentarzowe. Poczuj się jak rasowy numizmatyk, a przy okazji wzbogać w nowe umiejętności i wiedzę!
______________________________________________________
MNK Ciołek, Galeria Sztuki Dawnej Polski. XII-XVIII w.
TAJEMNICE BISKUPIEGO PAŁACU
Maksymalna liczba osób w grupie: 25
Gra dla klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Pewien muzealny entuzjasta, Wieńczysław Nieszczególny, postanowił wydać broszurę poświęconą detalom najciekawszych, najbardziej frapujących dzieł z galerii „Sztuka Dawnej Polski. XII–XVIII”. Jest jednak dość roztrzepany i zgubił listę z ich tytułami, która miała być podstawą spisu treści. Wydawca broszury liczy na Waszą pomoc!
__________________________
MNK Gmach Główny, Galeria Rzemiosła Artystycznego
W POSZUKIWANIU KAMIENIA FILOZOFICZNEGO
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
Ponad trzysta lat temu, w czasach niezwykle burzliwych, żył sobie pewien alchemik. Wprawdzie nie udało mu się wytworzyć ani złota, ani eliksiru nieśmiertelności, ale odkrył coś, co okazało się bardzo cenne. Co to było? Odszukaj w galerii kilkanaście pięknych i niezwykłych przedmiotów, a poznasz sekret, który alchemik zaszyfrował w ich nazwach.