{baseAction::__('GO_TO_CONTENT')}
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo

GRY MUZEALNE

GRY MUZEALNE

Zabawa, współpraca, motywowanie uwagi, emocje, rywalizacja – to wszystko łączy w sobie nietypowy sposób zwiedzania galerii, jakim jest gra muzealna. Ta forma zajęć pozwala spojrzeć na wystawę w muzeum w inny sposób, ćwiczyć aktywne, wnikliwe patrzenie, rozwijać kompetencje społeczne. Pokazuje, że kontakt ze sztuką może sprawiać frajdę i być również rozrywką.
Gra muzealna polega na rozwiązywaniu zadań w przestrzeni galerii pod okiem edukatorki lub edukatora, który czuwa nad koordynacją działań. Uczestniczki i uczestnicy pracują w kilkuosobowych grupach w oparciu o zadania zamieszczone w kartach do gry z instrukcją i fabułą. Zadania wymagają od uczestników odszukania wybranych obiektów, przyjrzenia się szczegółom, jak również połączenia faktów i wysnucia wniosków. Po zakończeniu gry prowadząca lub prowadzący podsumowuje wyniki i przedstawia prawidłowe odpowiedzi, jednocześnie oprowadzając grupę po wystawie.

Czas trwania gry: 2 godz.
Cena: 20 zł/os., opłata minimalna 250 zł od grupy

 
Wybór tematów gier muzealnych znajdą Państwo poniżej. W celu rezerwacji terminu zajęć dla swojej grupy prosimy o kontakt z Centrum Informacji i Rezerwacji, tel. 12 433 57 44 (numer wewnętrzny: 2), poniedziałek-piątek w godz. 9:00-16:00; e-mail: rezerwacja@mnk.pl.
Więcej informacji o zasadach rezerwacji: https://mnk.pl/artykul/jak-zarezerwowac-zajecia-edukacyjne-w-muzeum.     


_____________________________________________________
MNK Sukiennice, Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku
TAJNIKI MUZEALNEGO FLIRTU
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

Erudycyjny flirt w muzeum? Dlaczego nie! Wszak nie od dziś wiadomo, że ludzie zaprzyjaźnieni z kulturą roztaczają wokół siebie nieodparty urok. Zawrzyj bliższą znajomość z muzealnym entuzjastą i słynnym Casanovą, Hipollitem Kwassem, uporządkuj jego notatki dotyczące Galerii w Sukiennicach i przekonaj się, że znajomość sztuki i literatury może się przydać w najbardziej zaskakujących momentach!

 

_______________
MNK Mehoffer
Z DUCHAMI AFERA W DOMU MEHOFFERA

Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

Grupa zafascynowanych młodopolską literaturą nastolatków próbuje zorganizować seans z duchami w Domu Józefa Mehoffera. Zaglądając w zakamarki kolejnych pokoi, napotkają kilka ważnych w życiu artysty osób, a może nawet jego samego...? Pomóż rozpoznać wszystkie postaci i poczuj klimat krakowskiego fin-de-siecle'u!



__________________________________________
MNK Czapscy, Gabinet Numizmatyczny
OD LAIKA DO NUMIZMATYKA. UPORZĄDKUJ MILIONY MONET!

Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

Czy wiesz, że podczas II wojny światowej w piwnicy Pałacyku Czapskich ukrywano w beczkach kilkanaście tysięcy niezwykle cennych numizmatów? Wciel się w role osób porządkujących zbiory po zawierusze wojennej i pomóż uzupełnić karty inwentarzowe. Poczuj się jak rasowy numizmatyk, a przy okazji wzbogać w nowe umiejętności i wiedzę!

 

______________________________________________________
MNK Ciołek, Galeria Sztuki Dawnej Polski. XII-XVIII w.
TAJEMNICE BISKUPIEGO PAŁACU
Maksymalna liczba osób w grupie: 25
Gra dla klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

Pewien muzealny entuzjasta, Wieńczysław Nieszczególny, postanowił wydać broszurę poświęconą detalom najciekawszych, najbardziej frapujących dzieł z galerii „Sztuka Dawnej Polski. XII–XVIII”. Jest jednak dość roztrzepany i zgubił listę z ich tytułami, która miała być podstawą spisu treści. Wydawca broszury liczy na Waszą pomoc!



 __________________________
MNK Gmach Główny, Galeria Rzemiosła Artystycznego
W POSZUKIWANIU KAMIENIA FILOZOFICZNEGO
Maksymalna liczba osób w grupie: 30
Gra dla klas 7-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych

Ponad trzysta lat temu, w czasach niezwykle burzliwych, żył sobie pewien alchemik. Wprawdzie nie udało mu się wytworzyć ani złota, ani eliksiru nieśmiertelności, ale odkrył coś, co okazało się bardzo cenne. Co to było? Odszukaj w galerii kilkanaście pięknych i niezwykłych przedmiotów, a poznasz sekret, który alchemik zaszyfrował w ich nazwach.
Słowa kluczowe: ddd gry, ddd szkoły, ddd młodzież, ddd nauczyciele