Strona główna Muzeum Narodowe w Krakowie
Pomiń wyniki i przejdź do filtrów
MNK Ciołek
MNK Gmach Główny
MNK Ciołek
MNK Mehoffer
MNK Gmach Główny
MNK Czapscy
MNK Gmach Główny
MNK Gmach Główny
Muzeum Czapskich
MNK Wyspiański
MNK Gmach Główny
MNK Wyspiański
Wynik wyszukiwania dla frazy "akt"
Wykład

Sztuka i piękno w średniowieczu
Sztuka gotycka
Prowadzenie:
dr hab. Marek Walczak
Bez wątpienia najoryginalniejszym osiągnięciem artystycznym od czasów rzymskich stało się wypracowanie w połowie XII w. form zwanych gotyckimi. Były one tak różne od języka sztuki klasycznej, że piszący w połowie XVI w. historiograf włoski Giorgio Vasari określał je jako "wprost śmiesznie".
Wykład

Wykłady towarzyszące wystawom
O pannach Pareńskich
Dwie siostry – dwie muzy, malowane przez Stanisława Wyspiańskiego, Witolda Wojtkiewicza, Włodzimierza Tetmajera i Witkacego. Kochane przez najwybitniejszych ludzi swojej epoki. Córki niezwykłych rodziców, wychowanki salonu literacko-artystycznego, w którym narodziła się legenda Wesela, kobiety niezależne duchowo i intelektualnie.Oprowadzanie

Muzeum przyjazne – spotkania dla osób niepełnosprawnych
Pałac Biskupa Erazma Ciołka - Spotkanie dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
Prowadzenie:
Katarzyna Szczygieł
Spotkanie, w trakcie którego zwiedzimy Pałac Biskupa Erazma Ciołka (Sztuka Cerkiewna Dawnej Rzeczypospolitej) i zaproponujemy działania aktywizujące.
Oprowadzanie
Oprowadzanie
Wykład

O krytyce artystycznej
Krytyka sztuki w obliczu zwrotu konserwatywnego
Czym jest zwrot konserwatywny i jak może się objawiać w dyskusjach o sztuce? W 2018 roku, w czasie świętowania rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, a także po obchodzonym wcześniej Roku Awangardy, jest to z pewnością pytanie niełatwe.Spotkanie
Spotkanie
Wykład
Oprowadzanie
Akcja promocyjna
Artykuł
Spotkanie

Konserwatorskie czwartki
Czy nasze wnuki będą mogły oglądać rysunki Wyspiańskiego?
Czy papier papierowi równy? Kiedy papier obraca się w pył? Czy białe na rysunkach Wyspiańskiego jest białe? Czy istnieją techniki badawcze, które pozwalają to obiektywnie stwierdzić? Dlaczego jedne obiekty eksponowane są w ramach, a inne nie? Od czego zależy i na ile można spowolnić degradację dzieł?Spotkanie
Artykuł