Strona główna Muzeum Narodowe w Krakowie
Pomiń wyniki i przejdź do filtrów
MNK Ciołek
MNK Matejko
MNK Gmach Główny
MNK Gmach Główny
MNK Mehoffer
MNK Mehoffer
MNK Gmach Główny
MNK Gmach Główny
MNK Ciołek
MNK Ciołek
MNK Szymanowski
MNK Gmach Główny
MNK Wyspiański
MNK Ciołek
Wynik wyszukiwania dla frazy "Kraków"
Koncert
Wykład

Czwartki u Matejków - wykłady
Krakowianka i warszawiacy: Helena Modrzejewska w zespole Teatrów Warszawskich
Prowadzenie:
dr hab. Dorota Jarząbek-Wasyl
W końcu lat 60. XIX wieku Modrzejewska przyjechała do Warszawy, najpierw na gościnne występy, a potem po stały angaż. Gra krakowskiej gwiazdy, a także wzniecona wokół niej prasowa egzaltacja wywołały mieszane reakcje aktorów warszawskiej sceny. Tematem wykładu będą relacje między artystami scen rządowych w Warszawie a nieznaną i ambitną Galicjanką.
Akcja promocyjna
Wykład

Wykłady towarzyszące wystawom
Tajemnice "Wesela"
Podczas wykładu Tajemnice "Wesela" historyk teatru Rafał Węgrzyniak zamierza zwrócić uwagę na szczególne, w tym również pozasłowne, właściwości dramatu Stanisława Wyspiańskiego jako scenariusza spektakli wywierających silny wpływ na polską publiczność, bo ujawniających i zmieniających narodową podświadomość.Oprowadzanie
Oprowadzanie
Oprowadzanie
Spacer
Akcja promocyjna
Spotkanie
Wykład

Sztuka i piękno w średniowieczu
Sztuka gotycka
Prowadzenie:
dr hab. Marek Walczak
Bez wątpienia najoryginalniejszym osiągnięciem artystycznym od czasów rzymskich stało się wypracowanie w połowie XII w. form zwanych gotyckimi. Były one tak różne od języka sztuki klasycznej, że piszący w połowie XVI w. historiograf włoski Giorgio Vasari określał je jako "wprost śmiesznie".
Koncert

Koncerty w Atmie
Koncerty w MNK
Z obojem w roli głównej
W muzyce Karola Szymanowskiego miejsce szczególne zajęły takie instrumenty, jak: fortepian, skrzypce i instrument żywy, czyli – ludzki głos. Ale wystarczy posłuchać początkowych fraz Stabat Mater czy baletu Harnasie, aby usłyszeć piękne i pełne żałości brzmienie oboju.Spotkanie

Konserwatorskie czwartki
Czy nasze wnuki będą mogły oglądać rysunki Wyspiańskiego?
Czy papier papierowi równy? Kiedy papier obraca się w pył? Czy białe na rysunkach Wyspiańskiego jest białe? Czy istnieją techniki badawcze, które pozwalają to obiektywnie stwierdzić? Dlaczego jedne obiekty eksponowane są w ramach, a inne nie? Od czego zależy i na ile można spowolnić degradację dzieł?Spotkanie
Wykład