Cykl: Swoboda tajemna Muzyka w teatrze Cricot
Cricot był teatrem stworzonym przez plastyków, ale poza dekoracjami i kostiumami – a więc sferą wizualną, ważną rolę odgrywała w nim również muzyka. "Cricotowcy" chętnie wykorzystywali zarówno kompozycje klasyczne, jak i awangardowe eksperymenty dźwiękowe.
Podczas koncertów, przed właściwym spektaklem teatralnym, publiczność mogła usłyszeć jazz, który wtedy podbijał sceny Krakowa, ale też piosenki francuskie. Z tych elementów pochodzących z różnych gatunków i stylów muzycznych wyłania się interesująca układanka – odzwierciedlająca złożoność i bogactwo zjawiska, jakim stał się w latach 30. teatr Cricot.
Prowadzenie: Karolina Czerska, doktor literaturoznawstwa, romanistka, teatrolog. Tłumaczka z języka francuskiego, wykładowczyni, badaczka historii teatru, literatury i sztuki XIX–XXI wieku. Redaktorka katalogu Cricot idzie! (2018), współredaktorka książek „Les cordonniers” de Tadeusz Kantor / „Szewcy” Tadeusza Kantora (2010) i Performatywność reprezentacji (2013). Kuratorka pierwszej wystawy poświęconej historii przedwojennego teatru Cricot zatytułowanej „Cricot idzie!” (Cricoteka 2018). Obecnie przygotowuje monografię o Józefie Jaremie. W tym roku ukaże się jej książka o związkach teatru Tadeusza Kantora z dramaturgią Maurice’a Maeterlincka.
Prowadzenie: Karolina Czerska, doktor literaturoznawstwa, romanistka, teatrolog. Tłumaczka z języka francuskiego, wykładowczyni, badaczka historii teatru, literatury i sztuki XIX–XXI wieku. Redaktorka katalogu Cricot idzie! (2018), współredaktorka książek „Les cordonniers” de Tadeusz Kantor / „Szewcy” Tadeusza Kantora (2010) i Performatywność reprezentacji (2013). Kuratorka pierwszej wystawy poświęconej historii przedwojennego teatru Cricot zatytułowanej „Cricot idzie!” (Cricoteka 2018). Obecnie przygotowuje monografię o Józefie Jaremie. W tym roku ukaże się jej książka o związkach teatru Tadeusza Kantora z dramaturgią Maurice’a Maeterlincka.