-
2 marca 2016 roku w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego w Krakowie została otwarta wystawa "Ekslibris polski. Między herbem a obrazem. Wystawa zorganizowana z okazji 500-lecia ekslibrisu polskiego".
Ekspozycja organizowana jest w ramach sesji naukowej "O miejsce książki w historii sztuki".
Więcej o wystawie "Ekslibris polski. Między herbem a obrazem".
-
Ekslibris Adolfa Sternschussa (1873–1915) Kraków, 1904.
Procajłowicz Antoni (1876–1949).
Autolitografia barwna
-
Ekslibris Bronisławy Jeremi (1875–1920) Lwów, 1909.
Sichulski Kazimierz (1879–1942).
Litografia barwna
-
Ekslibris Muzeum Narodowego w Krakowie Kraków, 1901.
Bukowski Jan (1873–1943).
Drzeworyt barwny
-
Ekslibris Tomasza Czapskiego (1711–1784) (pierwsza część ekslibrisu podwójnego)
Gdańsk, ok. 1770.
Deisch Matthäus (1727–1789)
Mezzotinta
-
Ekslibris Józefa Hylzena (1736–1786) Niemcy, po 1770.
Goez (Göz) Joseph Franz von (1754–1815), przypisywany.
Miedzioryt
-
Alina Kalczyńska (ur. 1936) Folle per i libri [Zwariowany na punkcie książek – napis w języku chińskim].
Ekslibris Vanni Scheiwiller
Mediolan, 1993
Drzeworyt barwny, cynkotypia
Własność: MNK
-
Ekslibris Michała Jerzego Wandalina Mniszcha (1742–1806) Warszawa, po 1783.
Miedzioryt
-
Ekslibris Biblioteki Jezuitów w Połocku Połock, po 1750.
Drzeworyt, druk
-
Jerzy Panek (1918–2001) Ex libris Józefa Matysioka
Kraków, 1965
Deska
Własność Muzeum Narodowego w Krakowie