Idź do treści strony
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo

TP MNK - Podsumowanie I półrocza 2014 roku

Zakończyło się już pierwsze półrocze 111. roku działalności naszego Towarzystwa. Ten rok w odróżnieniu od poprzedniego, który upływał pod znakiem jubileuszu, jest pod znakiem naszego udziału w projekcie HISA – Heritage Interpretation for Senior Audiences (Interpretacja Dziedzictwa dla Seniorów). W ramach tego projektu, część naszych członków pilnie uczęszcza na lekcje języka angielskiego i zapoznaje się ze słownictwem związanym z dziedzictwem.
Podsumowanie I półrocza - plik ze zdjęciami do pobrania

Nasza działalność polega na oglądaniu wystaw, słuchaniu interesujących wykładów i organizowaniu wycieczek. Od początku roku obejrzeliśmy wspólnie cztery wystawy, ale nasi członkowie mogą także indywidualnie korzystać ze wszystkich atrakcji jakie oferuje Muzeum Narodowe. Wysłuchaliśmy trzech interesujących prelekcji, w tym dwóch wygłoszonych przez naszych członków: Małgorzatę Buyko (prezesa TP MNK) i Alfreda Ciechanowicza.

Barbara Bednarska, przewodnik i jednocześnie członek naszego Towarzystwa pokazała nam salę posiedzeń w Domu pod Globusem, którą dekorował Józef Mehoffer. Nasza koleżanka zapoznała nas również z tajemnicami ulicy Grodzkiej i oprowadziła po dzielnicy Uniwersyteckiej w związku z 650-leciem założenia Akademii Krakowskiej.

Na początku kwietnia odwiedził nas koordynator projektu HISA - Patrick Lehnes z żoną. Była to wizyta przygotowawcza przed spotkaniem z naszymi partnerami, które organizujemy w dniach 2.07-5.07.2014. Będziemy w Krakowie przyjmować gości z Niemiec, Malty, Wielkiej Brytanii i Włoch, którzy są naszymi partnerami w projekcie HISA.

Na początku maja, już po raz drugi, spotkaliśmy się z zaprzyjaźnionym chórem Lutnia Krakowska na pikniku w Tyńcu. Czas upłynął nam bardzo przyjemnie przy kiełbaskach z grilla i śpiewie chórzystów.

14 maja tego roku odbyło się zebranie sprawozdawczo-wyborcze. Po trzyletniej kadencji w Zarządzie Towarzystwa zaszły niewielkie zmiany. Nowy skład Zarządu jest podany na naszej stronie internetowej.

Niestety, nie wszystko jednak nam się udaje. Zawiódł autokar, przez co nie odbyła się zaplanowana wycieczka do Chabówki. Nasz przewoźnik, z usług którego korzystamy od lat zrehabilitował się jednak na ostatniej przed wakacjami wycieczce na Św. Krzyż. Zwiedziliśmy klasztor Misjonarzy Oblatów, ciekawe muzeum przyrodnicze, dodatkową atrakcją była kolejka, która zawiozła nas na górę i którą zjechaliśmy z powrotem na parking.
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności