Idź do treści strony
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo

TP MNK - podsumowanie działalności z I półrocza 2012

Rok 2012 rozpoczęliśmy obejrzeniem wystawy "Utagawa Kunoyoshi. W świecie legend i fantazji" w Kamienicy Szołayskich.
W pierwszym półroczu obejrzeliśmy ich kilka, zapoznaliśmy się między innymi z mniej znanymi zbiorami Muzeum Narodowego, których ekspozycja zatytułowana "Znane i nieznane – sztuka polska XIX wieku" miała miejsce w zamku w Niepołomicach, jak i ze sztuką nowoczesną w galerii MOCAK. W marcu zwiedziliśmy bardzo ciekawie zaaranżowane podziemia krakowskiego Rynku gdzie można się zapoznać z historią miasta.

Ważnym dla naszego Towarzystwa wydarzeniem, było otwarcie w dniu 13 lutego tego roku, wystawy "Rozmowy niedokończone – wokół Rejtana Jana Matejki". Wystawa według pomysłu pani Małgorzaty Buyko, naszego prezesa, jest też współfinansowana przez nas. Podczas trwania wystawy, miały miejsce trzy interesujące spotkania w dniach 16.III, 20.IV i 17.V poświęcone historii powstania obrazu "Rejtan" Jana Matejki, reakcji na obraz przez jemu i nam współczesnych widzów i artystów.

Sezon wycieczkowy rozpoczęliśmy wyprawą do Tarnowa w dniu 28 kwietnia. Zwiedziliśmy Muzeum Diecezjalne, Ratusz, Muzeum Etnograficzne z jedyną w Polsce ekspozycją poświęconą Romom. Dopisała nam pogoda i dobre nastroje.

26 maja wyruszyliśmy na szlak architektury drewnianej, jest on tak bogaty, że w ciągu jednego dnia mogliśmy poznać tylko mały wycinek tego szlaku. Obejrzeliśmy takie perełki jak XV wieczny kościół św. Michała Archanioła w Dębnie, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury i Natury UNESCO, kościół Przenajświętszej Trójcy w Łopusznej i znajdujący się w tej samej miejscowości, uroczy dworek Tetmajerów. W Łopusznej zwiedziliśmy też izbę pamięci księdza prof. Józefa Tischnera i zapaliliśmy znicze na jego grobie. Wracaliśmy do Krakowa piękną widokowo drogą nad zalewem Czorsztyńskim, przez Tylmanową, Szczawę, Mszanę Dolną.

Do końca roku czeka nas jeszcze wiele ciekawych wydarzeń.
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności