Obiekt dostępny dla niepełnosprawnych ruchowo Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo eye facebook facebookflickr flickr googleplus googleplusinstagram instagram pinterest pinterest searchsearchtwitter twitterwifi Zakaz fotografowania youtube youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Calendar Calendar Calendar

Lekcje muzealne - przyroda. Przykłady zadań

Lekcje muzealne - przyroda. Przykłady zadań

Przykłady zadań realizowanych podczas lekcji muzealnych z bloku tematycznego PRZYRODA dla szkół podstawowych i przedszkoli.
Temat: Co się chowa w cieniu wiązu? Zwierzęta i rośliny z ogrodu Józefa Mehoffera, miejsce: Dom Józefa Mehoffera

Prowadzący umieszcza w różnych częściach ogrodu Domu Józefa Mehoffera, wieszając na gałęziach lub osadzając na patyczkach wbitych w ziemię, przygotowane wcześniej karki z różnymi ciekawostkami i informacjami o znajdujących się tu roślinach (np.: Liście wiązu przybierają rozmaite kształty, najczęściej są jajowate lub podłużne. Najstarszy wiąz szypułkowy w Polsce rośnie w Komorowie, woj. lubuskie.
Ma 445 lat). Uczestnicy zajęć, podzieleni na grupy, odszukują te kartki, posługując się mapą ogrodu, a następnie wspólnie odczytują znalezione informacje.

Temat: Walka koguta z kotem. Muzealna lekcja przyrody, miejsce: Ośrodek Kultury
Europejskiej EUROPEUM

Przy obrazie Walka koguta z kotem w EUROPEUM uczniowie uczestniczą w zajęciach, które odwołują się do zmysłów słuchu i dotyku. Zadanie dźwiękowe polega na wspólnym słuchaniu nagrań z odgłosami zwierząt – po każdym dźwięku albo w trakcie jego trwania prowadzący opowiada uczestnikom jakąś historię, a oni starają się wyobrazić opowiadaną scenę. Potem wszyscy wspólnie zastanawiają się, czy
wysłuchane dźwięki i historia przywołują skojarzenia z jakimś konkretnym obrazem z galerii. Następnie uczestnicy przyglądają się temu, w jaki sposób na omawianych obrazach o tematyce animalistycznej artysta namalował futra zwierząt. Zadanie dotykowe dotyczy rozpoznawania faktur (polega na dotykaniu z zamkniętymi oczami różnych powierzchni). Uczestnicy siadają w kółku, jeden przy drugim.  Zamykają oczy, ręce trzymają za sobą. Prowadzący podaje jednej osobie jakiś przedmiot, który uczniowie podają sobie z ręki do ręki. Następnie wspólnie zgadują, co to było, do jakiego zwierzęcia mógł należeć ten przedmiot. Rozmowa z uczestnikami  dotyczy tego, czy artyście łatwo przedstawić miękkie futerko, szorstką sierść, pióra, powierzchnię kamienia…?
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję