Warsztaty malarskie
Podoba mi się tylko taki obraz, którego nie umiem namalować - warsztaty malarskie dla dorosłych i młodzieży prowadzone dr. hab. Bogusława Bachorczyka z krakowskiej ASP.
Umiejętność malowania nie jest konieczna, zapewniamy materiały oraz żywych modeli!
Warsztaty poświęcone zagadnieniu realizmu i odwzorowywania rzeczywistości w sztuce. Poprzedzone będą krótkim wprowadzeniem dotyczącym realizmu w sztuce i roli tego pojęcia w twórczości Ewy Kuryluk. Pracując z modelami, uczestnicy będą próbować zmierzyć się z "potrzebą" odwzorowywania rzeczywistości w malarstwie, a także techniką malarską Ewy Kuryluk.
Zajęcia trwają 3 godziny (11.00 - 14.00), składają się ze wstępu teoretycznego i nauki malarstwa.
Cena: 20 zł
Liczba miejsc ograniczona, prosimy o wcześniejszą rezerwację: rezerwacja@mnk.pl lub tel. 12 433 54 44 (czynne w dni powszednie w godz. 9.00 -15.00).
Prowadzenie: dr hab. Bogusław Bachorczyk (ur. 1969, Sucha Beskidzka), studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom pod kierunkiem prof. Włodzimierza Kunza, 1998). Od 2002 roku jest związany z krakowską ASP jako asystent i pedagog. Uprawia malarstwo, rzeźbę, fotografię i sztukę wideo. Charakterystyczna dla jego artystycznej aktywności jest perspektywa genderowa, z jakiej tworzy narracje swych dzieł. Inspiracje czerpie z historii, literatury współczesnej i filmu. Unikatowym "dziełem totalnym" jest mieszkanie-pracownia artysty, które stanowi wciąż przekształcane dzieło – instalację anektującą całą powierzchnię. W cyklicznych, wielowątkowych pracach nieustannie powraca do kwestii pamięci i właściwych jej mechanizmów. Szczególnie interesuje go zjawisko zniekształcania obrazów i wydarzeń, nadawania im nowych znaczeń i rewizja konwencji przypominania i upamiętniania.
Warsztaty towarzyszą wystawie "Nie śnij o miłości, Kuryluk" .
Wystawa poświęcona jest twórczości malarskiej Ewy Kuryluk - historyczki sztuki, pisarki, poetki, malarki, rysowniczki, fotografki, autorki instalacji. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie stanowi ważne podsumowanie malarskiego dorobku artystki, która sama przyznaje, że najlepsza na świecie kolekcja jej obrazów znajduje się od czterdziestu lat w krakowskim Muzeum.
Warsztaty poświęcone zagadnieniu realizmu i odwzorowywania rzeczywistości w sztuce. Poprzedzone będą krótkim wprowadzeniem dotyczącym realizmu w sztuce i roli tego pojęcia w twórczości Ewy Kuryluk. Pracując z modelami, uczestnicy będą próbować zmierzyć się z "potrzebą" odwzorowywania rzeczywistości w malarstwie, a także techniką malarską Ewy Kuryluk.
Zajęcia trwają 3 godziny (11.00 - 14.00), składają się ze wstępu teoretycznego i nauki malarstwa.
Cena: 20 zł
Liczba miejsc ograniczona, prosimy o wcześniejszą rezerwację: rezerwacja@mnk.pl lub tel. 12 433 54 44 (czynne w dni powszednie w godz. 9.00 -15.00).
Prowadzenie: dr hab. Bogusław Bachorczyk (ur. 1969, Sucha Beskidzka), studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom pod kierunkiem prof. Włodzimierza Kunza, 1998). Od 2002 roku jest związany z krakowską ASP jako asystent i pedagog. Uprawia malarstwo, rzeźbę, fotografię i sztukę wideo. Charakterystyczna dla jego artystycznej aktywności jest perspektywa genderowa, z jakiej tworzy narracje swych dzieł. Inspiracje czerpie z historii, literatury współczesnej i filmu. Unikatowym "dziełem totalnym" jest mieszkanie-pracownia artysty, które stanowi wciąż przekształcane dzieło – instalację anektującą całą powierzchnię. W cyklicznych, wielowątkowych pracach nieustannie powraca do kwestii pamięci i właściwych jej mechanizmów. Szczególnie interesuje go zjawisko zniekształcania obrazów i wydarzeń, nadawania im nowych znaczeń i rewizja konwencji przypominania i upamiętniania.
Warsztaty towarzyszą wystawie "Nie śnij o miłości, Kuryluk" .
Wystawa poświęcona jest twórczości malarskiej Ewy Kuryluk - historyczki sztuki, pisarki, poetki, malarki, rysowniczki, fotografki, autorki instalacji. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie stanowi ważne podsumowanie malarskiego dorobku artystki, która sama przyznaje, że najlepsza na świecie kolekcja jej obrazów znajduje się od czterdziestu lat w krakowskim Muzeum.