Sztuka współczesna: narzędziownik
Dlaczego artystom przestały wystarczać pędzle i farby? Od początków XX wieku słowo "sztuka" zaczęło oznaczać już nie tylko obrazy i rzeźby, ale i fotografię, wideo, czy ogromne, wciągające widza instalacje.
Kiedy artyści i inżynierowie zaczęli ze sobą współpracować? Do czego w muzeum może być potrzebny faks czy telefon? Kiedy fotografia, zamiast służyć reprodukowaniu dzieł sztuki, sama zawisła w galeriach i muzeach? Wykład, poświęcony „nowym” mediom sztuki współczesnej będzie próbą odpowiedzi nie tylko na pytania o chronologię, ale przede wszystkim - powody tych zmian.
Prowadzenie: Martyna Nowicka – historyczka i krytyczka sztuki, kuratorka. Absolwentka teatrologii i historii sztuki w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, programu CuratorLab na uczelni Konstfack w Sztokholmie, studiowała w Berlinie na Humboldt Universität. Obecnie jest doktorantką Instytutu Historii Sztuki UJ, prowadzi w Krakowie project space "Elementarz dla mieszkańców miast". Jako krytyczka współpracuje między innymi z "Gazetą Wyborczą", "Magazynem Szum", kwartalnikiem „HA!art”.
O mediach sztuki XX i XXI wieku. Wykład z cyklu "Sytuacja się zmieniła".
Prowadzenie: Martyna Nowicka – historyczka i krytyczka sztuki, kuratorka. Absolwentka teatrologii i historii sztuki w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, programu CuratorLab na uczelni Konstfack w Sztokholmie, studiowała w Berlinie na Humboldt Universität. Obecnie jest doktorantką Instytutu Historii Sztuki UJ, prowadzi w Krakowie project space "Elementarz dla mieszkańców miast". Jako krytyczka współpracuje między innymi z "Gazetą Wyborczą", "Magazynem Szum", kwartalnikiem „HA!art”.
O mediach sztuki XX i XXI wieku. Wykład z cyklu "Sytuacja się zmieniła".