Obiekt dostępny dla niepełnosprawnych ruchowo Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo eye facebook facebookflickr flickr googleplus googleplusinstagram instagram pinterest pinterest searchsearchtwitter twitterwifi Zakaz fotografowania youtube youtube wheelchair Listgridheart kir Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Calendar Calendar Calendar Logo
Konserwator malarstwa - artysta czy technolog?

Konserwator malarstwa - artysta czy technolog?

Konserwator malarstwa - artysta czy technolog?

Gmach Główny

al. 3 Maja 1, 30-062 Kraków
14.01.2018
niedziela
12:00
bilety
Wykład nawiązuje do nietypowych eksponatów, jakimi są prezentowane na wystawie #dziedzictwo historyczne materiały konserwatorskie z dawnej pracowni w Sukiennicach.
W odniesieniu do tych wyjątkowych pamiątek, świadczących o długoletniej historii konserwacji w Muzeum Narodowym w Krakowie zwrócona zostanie uwaga na rolę konserwatora w muzeum, fachowość zatrudnianych osób oraz rozwój konserwacji jako dyscypliny naukowej. Przykłady działalności konserwatorów są widoczne poprzez stan zachowania obiektów. "Z urządzaniem zbiorów wiąże się z natury rzeczy konserwacya dzieł sztuki, których nieraz z powodu złego stanu niepodobnaby wystawić na widok publiczny" zapisano w Sprawozdaniu Dyrekcji Muzeum Narodowego w Krakowie z lat 1901-1902.

W początkach działalności muzeum konserwacje zlecano artystom malarzom. Z biegiem lat zmieniła się metodyka pracy konserwatorskiej. Współczesna konserwacja jest połączeniem działalności artystycznej i naukowej, konserwator łączy profesję artysty i technologa.

Prowadzenie: Elżbieta Zygier – konserwator dzieł sztuki, absolwentka Wydziału Konserwacji i Restauracji Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, w 2009 r. ukończyła studia podyplomowe "Nowoczesne techniki analityczne dla konserwacji" na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1992 r. pracuje w Muzeum Narodowym w Krakowie, od 1998 r. pełni funkcję kierownika Pracowni Konserwacji Malarstwa i Rzeźby w Sukiennicach, prowadzi prace konserwatorskie z zakresu malarstwa sztalugowego oraz rzeźby. Uczestniczyła w projektach: "Twórczość Maksymiliana Gierymskiego a sztuka polskich monachijczyków w latach 1867-1900 – badania interdyscyplinarne", Konserwacja wielkoformatowych obrazów eksponowanych w Galerii Sztuki Polskiej XIX w. w Sukiennicach, Konserwacja i badania obrazów Rafała Hadziewicza z kolekcji Muzeum Narodowego w Krakowie. 
Słowa kluczowe: konserwacja, wykład
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję