Cykl: Koncerty w Atmie Koncert - Szymanowski/Nowowiejski - spotkania
Cykl: Koncerty w Atmie Koncert - Szymanowski/Nowowiejski - spotkania
Serdecznie zapraszamy na ostatni z tegorocznych koncertów organizowanych w Muzeum Karola Szymanowskiego w willi "Atma" w Zakopanem.
Program Koncertu:
Karol Szymanowski (1882–1937) -6 pieśni kurpiowskich na chór mieszany a cappella
Feliks Nowowiejski (1877–1946)Kolędy i Pastorałki na chór mieszany a cappella
OCTAVA ensemble
soprany: Magdalena Pikuła, Joanna Stawarska
alty: Zuzanna Kowalówka, Joanna Święszek
tenory: Bartłomiej Chorąży, Zygmunt Magiera
basy: Bartłomiej Pollak, Marcin Wróbel
Beata Pyda – biały głos, gościnnie – solistka Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk"
kierownictwo muzyczne: Zygmunt Magiera
Słowo o muzyce: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. Akademii Muzycznej w Krakowie, kurator ds. programowych „Atmy”
OCTAVA ensemble – oktet wokalny, uznany przez krytyków muzycznych za jeden z najciekawszych zespołów wokalnych młodego pokolenia, szybko ustalił swoją czołową pozycję wśród polskich zespołów kameralnych. Wielokrotny zwycięzca licznych festiwali i konkursów wokalnych; wśród zdobytych przez zespół nagród nie zabrakło najbardziej prestiżowej nagrody w dziedzinie polskiej chóralistyki Grand Prix 39' edycji „Legnica Cantat”. Szerokie zainteresowania artystyczne OCTAVA ensemble pozwalają zespołowi sięgać po każdego rodzaju muzykę, od twórczości renesansowej po awangardowe koprodukcje z udziałem Krzysztofa Pendereckiego i Aphex Twin (Europejski Kongres Kultury, Wrocław 2011) albo Portishead i Goldfrapp (inauguracja nowej odsłony Trance na festiwalu Misteria Paschalia). Specjalizację OCTAVA ensemble stanowi jednak muzyka XVI i XVII wieku. Zespół wpisuje się w trend historycznego wykonawstwa muzyki dawnej, nagrywając płyty z utworami z przełomu renesansu i baroku (Missa Pulcherrima Bartłomieja Pękiela –nominacja do nagrody FRYDERYK 2010, Missa Octava Hansa Leo Hasslera – wyróżniona pochwalną recenzją w brytyjskim miesięczniku „Gramophone”, najbardziej liczącym się magazynie o muzyce klasycznej na świecie).
Karol Szymanowski (1882–1937) -6 pieśni kurpiowskich na chór mieszany a cappella
- Hej, wółki moje
- A chtóz tam puka
- Niech Jezus Chrystus
- Wyrzundzaj się, dziwce moje
- Bzicem kunia
- Panie muzykancie, prosim zagrać walca
Feliks Nowowiejski (1877–1946)Kolędy i Pastorałki na chór mieszany a cappella
- Resonet in laudibus
- A wczora z wieczora
- Bądź pochwalon
- Jezusek czuwa
- Bracia, siostry posłuchajcie
- Dzieciątko się narodziło
- Dzisiaj w Betleem
- Gdy śliczna Panna
- Przybieżeli do Betleem
- Narodził się nasz Zbawiciel
- Z narodzenia Pana
OCTAVA ensemble
soprany: Magdalena Pikuła, Joanna Stawarska
alty: Zuzanna Kowalówka, Joanna Święszek
tenory: Bartłomiej Chorąży, Zygmunt Magiera
basy: Bartłomiej Pollak, Marcin Wróbel
Beata Pyda – biały głos, gościnnie – solistka Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk"
kierownictwo muzyczne: Zygmunt Magiera
Słowo o muzyce: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. Akademii Muzycznej w Krakowie, kurator ds. programowych „Atmy”
OCTAVA ensemble – oktet wokalny, uznany przez krytyków muzycznych za jeden z najciekawszych zespołów wokalnych młodego pokolenia, szybko ustalił swoją czołową pozycję wśród polskich zespołów kameralnych. Wielokrotny zwycięzca licznych festiwali i konkursów wokalnych; wśród zdobytych przez zespół nagród nie zabrakło najbardziej prestiżowej nagrody w dziedzinie polskiej chóralistyki Grand Prix 39' edycji „Legnica Cantat”. Szerokie zainteresowania artystyczne OCTAVA ensemble pozwalają zespołowi sięgać po każdego rodzaju muzykę, od twórczości renesansowej po awangardowe koprodukcje z udziałem Krzysztofa Pendereckiego i Aphex Twin (Europejski Kongres Kultury, Wrocław 2011) albo Portishead i Goldfrapp (inauguracja nowej odsłony Trance na festiwalu Misteria Paschalia). Specjalizację OCTAVA ensemble stanowi jednak muzyka XVI i XVII wieku. Zespół wpisuje się w trend historycznego wykonawstwa muzyki dawnej, nagrywając płyty z utworami z przełomu renesansu i baroku (Missa Pulcherrima Bartłomieja Pękiela –nominacja do nagrody FRYDERYK 2010, Missa Octava Hansa Leo Hasslera – wyróżniona pochwalną recenzją w brytyjskim miesięczniku „Gramophone”, najbardziej liczącym się magazynie o muzyce klasycznej na świecie).