Idź do treści strony
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo
Cykl: Koncerty w MNK

Karol z Atmy. Wartość tradycji i wyzwania współczesności

Cykl: Koncerty w MNK
Karol z Atmy. Wartość tradycji i wyzwania współczesności

MNK Szymanowski

ul. Kasprusie 19, 34-500 Zakopane
14.05.2022
sobota
wstęp wolny

Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma” w Zakopanem
Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie

Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Narodowego w Krakowie

 

Noc Muzeów

w ramach cyklu koncertów:

Karol z Atmy
Wartość tradycji i wyzwania współczesności w 140. rocznicę urodzin kompozytora

Moc fortepianu – „maraton” pianistów

18:00
Izabela Jutrzenka-Trzebiatowska – fortepian

Michał Kleofas Ogiński (1765-1833), 3 Walce: D-dur, D-dur, C-dur
Maria Szymanowska (1789-1831), Walc F-dur
Franz Schubert (1797-1828), Valse sentimentale  A-dur D. 779 nr 13
Carl Maria von Weber (1786-1826), Zaproszenie do tańca op. 65
Fryderyk Chopin (1810-1849), Walce op. 64: Des-dur, cis-moll, As-dur
Stanisław Moniuszko (1819-1872), Walce: es-moll, Es-dur
Johannes Brahms (1833-1897), Walc op. 39 nr 15
Edvard Grieg (1843-1907), Valse impromptu z Utworów lirycznych op. 47
Ignacy Jan Paderewski (1860-1941), Caprice-Valse op. 10 nr 5

20:00
Renata Żełobowska-Orzechowska & Mateusz Kurcab – fortepian 4 ręce

Antonín Dvořák (1841-1904), Tańce słowiańskie op. 46:
C-dur: Furiant
e-moll: Dumka
as-dur: Polka
F-dur: Sousedska
A-dur: Skocna
c-moll: Skocna
g-moll: Furiant

Johannes Brahms (1833-1897), Tańce węgierskie (zeszyt I):
g-moll: Allegro molto
d-moll: Allegro non assai
F-dur: Allegretto
f-moll: Poco sostenuto
fis-moll: Allegro
Des-dur: Vivace

22:00
Maciej Kiełpiński – fortepian

 

Teodor Leszetycki (1830-1915),
Souvenirs d'Italie op. 39: Tarantella Napoli
Canzonetta Toscana all’antica
Ludomir Różycki (1883-1953), Gra fal op. 4
Karol Szymanowski (1882-1937),
Mazurki op. 50:

Sostenuto. Molto rubato
Allegramente. Poco vivace
Moderato
Allegramente, risoluto

Joaquín Turina (1882-1949), Tańce cygańskie op. 50 (zeszyt I):
Zambra
Danza de la seducción
Danza ritual
Generalife
Sacro-monte

słowo o muzyce: Karol Szymanowski jako „kompozytor nocy”

dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP w Krakowie

Kurator ds. programowych „Atmy”

Dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Zakopane

O wykonawcach:

 Izabela Jutrzenka-Trzebiatowska znana jest przede wszystkim ze swoich interpretacji muzyki salonowej, a w szczególności z albumu „Chopin” (2019). Jej centralnym zainteresowaniem jako artystki i jako teoretyka muzyki – doktorantki Akademii Muzycznej w Krakowie – stała się  muzyka romantyzmu. Cieszy ją wykonywanie zarówno recitali fortepianowych w całej Europie, jak również obu koncertów fortepianowych Chopina, współpracując z tak znamienitymi dyrygentami jak Tadeusz Strugałła, Andreas Winnen czy Sebastian Perłowski. W tym roku planuje edycję walców kompozytorów XIX wieku dzięki stypendium MKiDN oraz Miasta Kraków.

Dr hab. Renata Żełobowska-Orzechowska  absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w  klasie fortepianu prof. Ludwika Stefań-skiego. Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, wytwórni EMI i CD Accord. Od 2005 roku jest kierownikiem muzycznym cyklu kon-certów dla dzieci, organizowanych przez Filharmonię im. K. Szyma-nowskiego w Krakowie. Łączy ją wieloletnia współpraca ze Stowarzy-szeniem Miłośników Opery Krakowskiej ARIA przy realizacji cyklu „Spotkanie z Artystą”, a także z „Krakowskim Salonem Poezji” Anny Dymnej realizowanym w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2016 roku   ukazał się album płytowy „Muzyka polska XX wieku na obój i fortepian” nagrany przez pianistkę wraz z Mariuszem Pędziałkiem.

Mateusz Kurcab ukończył z wyróżnieniem studia w klasie fortepianu dr. hab. Mariusza Sielskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie w 2016 roku. W 2019 uzyskał stopień naukowy doktora sztuki. Obecnie jest asystentem w Katedrze Fortepianu macierzystej uczelni oraz  pedago-giem w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia  im. Bro-nisława Rutkowskiego w Krakowie. Równocześnie prowadzi działalność koncertową jako solista i kameralista. Jest między innymi laureatem Nagrody Województwa Małopolskiego za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury „Ars Quaerendi”. W 2019 roku był redaktorem dzieł fortepianowych Witolda Maliszewskiego, wydanych przez wydawnictwo Eufonium.

Maciej Kiełpiński  absolwent Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Nowym Targu. Ukończył studia w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr hab. Mileny Kędry. Brał udział w licznych akademickich projektach, między innymi: „Muzyka fortepianowa Ameryki Łacińskiej”, „Portrety romantyków”, Festiwal Kameralistyki Wokalnej „Voice & Piano”. Występował jako solista z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Krakowie, na Maratonie młodych pianistów w ramach 11. Festiwalu „Wawel o zmierzchu”, a także w Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma” w Zakopanem. Do jego ostatnich osiągnięć należy II nagroda w X International Master Competition for Music Teachers w Warszawie.

Serdecznie zapraszamy


Słowa kluczowe: koncert, Atma
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję