Obiekt dostępny dla niepełnosprawnych ruchowo Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo eye facebook facebookflickr flickr googleplus googleplusinstagram instagram pinterest pinterest searchsearchtwitter twitterwifi Zakaz fotografowania youtube youtube wheelchair Listgridheart kir Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Calendar Calendar Calendar
Familijne południe. W ogrodzie przed Atmą
Cykl: Koncerty w Atmie

Familijne południe. W ogrodzie przed Atmą

fot. Karol Kowalik - Pracownia Fotograficzna MNK

Cykl: Koncerty w Atmie
Familijne południe. W ogrodzie przed Atmą

Muzeum Karola Szymanowskiego w willi Atma w Zakopanem

ul. Kasprusie 19, 34-500 Zakopane
10.08.2017
czwartek
16:00
Zapraszamy do willi "Atma" na koncert "Duetto Matrimoniale".

Wystąpi "Duetto Matrimoniale" w składzie:

  • Barbara Łypik-Sobaniec – wiolonczela
  • Tomasz Sobaniec – marimba, instrumenty perkusyjne
    oraz synowie: Jonasz Sobaniec, Antek Sobaniec – marimba


Słowo o muzyce i prowadzenie: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, Kurator ds. Programowych "Atmy"

W PROGRAMIE:

  • Nadim Housni (ur. 1983)
    NiviN (na wiolonczelę i perkusję oraz taśmę)

  • Nebojša Jovan Živković (ur. 1962)
    Macedonia (na marimbę solo)

  • Krystyna Moszumańska-Nazar (1924-2008)
    III Etiuda ze zbioru 3 Etiudy koncertowe na perkusję solo

  • Arcangelo Corelli (1653-1713)
    La Folia (opracowanie na wiolonczelę i marimbę)

  • Nebojša Jovan Živković (ur. 1962)
    Der Wanderer (na marimbę solo)

  • Petar Christoskow (1917-2006)
    Fantazja (na wiolonczelę solo)

  • Wojciech Widłak (ur. 1971)
    Psalm (na marimbę solo)

  • Eckhard Kopetzki (ur. 1956)
    Dance of the Snowflakes ( na marimbę solo)

  • Tomasz Sobaniec (ur. 1969)
    Hiroshima (na instrumenty perkusyjne)

  • Adam Walaciński (1928-2015)
    Canzona (na wiolonczelę, marimbę i instrumenty perkusyjne)

Barbara Łypik-Sobaniec ukończyła Akademię Muzyczną w klasie wiolonczeli prof. Witolda Hermana (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach muzycznych, m.in. w ramach Międzynarodowej Akademii Pommersfelden (gdzie dokonała nagrań dla Bayerische Rundfunk). Ma na swoim koncie prawykonania: odnalezionego Kwartetu Ignacego Jana Paderewskiego (1991), III Kwartetu "Na Wielkanoc" Zbigniewa Bujarskiego (1994) (oba wykonania zostały zarejestrowane przez Polskie Radio), Intermezzo na wiolonczelę solo (2004) i Canzony Adama Walacińskiego w wersji na wiolonczelę i perkusję (2013). Od 1995 jest członkiem tria fortepianowego, które tworzy wspólnie z Romanem Reinerem oraz Sławomirem Cierpikiem, prowadząc aktywną działalność koncertową. W 1996 wspólnie z zespołem nagrała płytę "Wspomnienia z Krakowskiego Kazimierza", na której znajdują się tradycyjne melodie żydowskie w aranżacji zespołu. Od 1997 pracuje w Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie w Katedrze Kameralistyki. W 2000 została laureatką II nagrody (w kategorii solistów) IV Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Jako interpretatorka muzyki najnowszej występowała wielokrotnie na festiwalach muzyki współczesnej. Koncertowała w Czechach, Austrii, Niemczech, Belgii, Francji, Danii, Japonii, Brazylii, USA, Puerto Rico. Od 2011 roku występuje ze skrzypkiem Maciejem Lulkiem oraz pianistą Sławomirem Cierpikiem, tworząc zespół Malawski Trio. W 2014 roku nagrała płytę "Walaciński kameralnie" Od 2014 roku jest prezesem Stowarzyszenia Małopolska Manufaktura Sztuki.

Tomasz Sobaniec ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji ad. Stanisława Welanyka. W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną (festiwale muzyki współczesnej w Krakowie, Opolu, Poznaniu, Warszawie, Bratysławie, Berlinie i Pradze). Jako członek zespołu "Overtime" zdobył II nagrodę na Festiwalu Jazz Juniors w Krakowie, w roku 1990. Pracuje w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji w Akademii Muzycznej w Krakowie. Ma na swoim koncie prawykonania utworów D.Eddleman’a i M.Stachowskiego (Krakowski Duet Perkusyjny). Szczególnie bliskie są mu kompozycje perkusyjne Krystyny Moszumańskiej-Nazar, Adama Walacińskiego, Andrzeja Panufnika, Andrzeja Krzanowskiego czy Adama Kaczyńskiego, które wykonywał wielokrotnie na festiwalach w kraju i za granicą. Swoje kompozycje dedykowali mu Mendi Mengjiqi czy Nadim Housni. Jest współzałożycielem i członkiem zespołów kameralnych: Barock Tune oraz Alta Cappella (historyczne instrumenty dęte i perkusyjne). W roku 2000 wystąpił na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata, wraz ze światowej sławy wiolonczelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym w projekcie Silk Road. Koncertował w wielu krajach europejskich, a także w USA, Japonii, Korei Płd., Chinach i na Tajwanie. Nagrał kilkadziesiąt płyt z muzyką klasyczną, współczesną, etniczną oraz poezją śpiewaną.
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję