Bosch i boschiana
Grafiki inspirowane sztuką Hieronima Boscha i ich rozpowszechnianie.
Boscha lubi się teraz, Boscha lubiło się od zawsze. Antwerpscy wydawcy grafiki potrafili ten fenomen odpowiednio wykorzystać. W pół wieku po śmierci artysty na rynku pojawiły się prace wzorowane na motywach mistrza z pobliskiego ‘s-Hertogenbosch. Antwerpia należała wówczas do najważniejszych centrów grafiki europejskiej. Motywy z prac Boscha przetwarzali wówczas różni artyści od Balthasara van den Boscha, po piotra Piotra Bruegla Starszego. Ten ostatni, zapewne w porozumieniu z Hieronimem Cockiem, właścicielem oficyny Pod Czterema Wiatrami, rezygnował z sygnowania prac swoim nazwiskiem przypisując boschiana samemu Boschowi.
Prowadzenie: dr Anna Olszewska - historyk sztuki i religoznawca, adiunkt w katedrze Kulturoznawstwa i Filozofii Wydziału Humanistycznego AGH. Od 2007 roku również pracownik Gabinetu Rycin Biblioteki Naukowej PAU i PAN. W swoich badaniach łączy historię kultury z historią sztuki, bada relacje pomiędzy sztuką a nauką, a ich wyniki prezentuje w formie wystaw i towarzyszących im wydawnictw. Kurator wystawy 'Tempus Fugit' w MCK-u w Krakowie.
Zobacz kolejne wykłady z cyklu
Prowadzenie: dr Anna Olszewska - historyk sztuki i religoznawca, adiunkt w katedrze Kulturoznawstwa i Filozofii Wydziału Humanistycznego AGH. Od 2007 roku również pracownik Gabinetu Rycin Biblioteki Naukowej PAU i PAN. W swoich badaniach łączy historię kultury z historią sztuki, bada relacje pomiędzy sztuką a nauką, a ich wyniki prezentuje w formie wystaw i towarzyszących im wydawnictw. Kurator wystawy 'Tempus Fugit' w MCK-u w Krakowie.
Zobacz kolejne wykłady z cyklu