Prezentowane drzeworyty ukiyo-e zostały zaprojektowane z przeznaczeniem do oprawy jako płaskie wachlarze uchiwa. Posiadają one charakterystyczny kształt z półokrągłymi wycięciami u dołu i zaobloną górną krawędzią.
Te popularne, użytkowe akcesoria dekorowano rozmaitymi wizerunkami m.in. widokami słynnych miejscowości, scenami z legend lub portretami pięknych kobiet bijinga.
Papierowe wachlarze były bardzo nietrwałe i łatwo ulegały zniszczeniu. Obecnie nieliczne światowe muzea posiadają oryginalne grafiki przygotowane do ich pokrycia. Wśród nich jest Muzeum Narodowe w Krakowie, dumne ze znakomitej kolekcji tych wyjątkowych grafik.
Tekst i wybór dzieł: Beata Pacana - historyk sztuki, kustosz, kierownik Działu Sztuki Dalekiego Wschodu MNK, kuratorka wystawy "ONNA - piękno, siła, ekstaza"
Utagawa Hiroshige (1797-1858), Kwitnąca glicynia w Kameido, 1852 z serii: Słynne miejsca w Edo. Wspomnienia znad wody; drzeworyt barwny na papierze, uchiwa-e Własność: MNK
Utagawa Hiroshige (1797-1858), Wiosna. Kwiaty wiśni w Fukakusa i Ono-no Komachi, 1844-1848 Z serii: Kwiaty czterech pór roku z których słynęły dawne czasy drzeworyt barwny na papierze, uchiwa-e Własność: MNK
Utagawa Hiroshige (1797-1858), Jesienny księżyc w Takanawa, około 1850 z serii: Trzy krajobrazy księżycowe ze Wschodniej Stolicy; drzeworyt barwny na papierze, uchiwa-e Własność: MNK
Utagawa Hiroshige (1797-1858), Letni księżyc w Nakasu, ok. 1850 Z serii: Trzy krajobrazy księżycowe ze Wschodniej Stolicy; drzeworyt barwny na papierze, uchiwa-e Własność: MNK
Utagawa Hiroshige (1797-1858), Wieczorny widok Mikasayama w Południowej Stolicy, 1840-1853 Z serii: Słynne drogi górskie. Wybór widoków z różnych prowincji; drzeworyt barwny na papierze, uchiwa-e Własność: MNK
Utagawa Hiroshige (1797-1858), Miesiąc II, VI, VIII, 1844-1848 Z serii: Rozmaite nazwy dwunastu miesięcy; drzeworyt barwny na papierze, uchiwa-e Własność: MNK Praca prezentowana na wystawie "ONNA - piękno, siła, ekstaza"