Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart kir Calendar Calendar Calendar Logo

Joachim Lelewel - Fotogaleria dzieł wiodących wystawy

  • Grafika przedstawiająca dwie mapy na planie koła i jedną na planie prostokąta. Mapy są proste, ale bardzo szczegółowe. Poza mapami na grafice znajdują się elementy dekoracyjne w postaci aniołów grających na trąbkach.

    Joachim Lelewel, 1. Antyczny obraz świata wg Pomponiusza Meli w inicjale „O”, z rękopisu z 1417 roku z Biblioteki w Reims, 2. Mapa świata Fra Mauro z lat 1457-1479, z manuskryptu w Monasterze św. Michała w Murano, 3. Mapa basenu Morza Śródziemnego Mauro z Il Mappamondo di Fra Mauro Placido Zurli z 1806, nałożona na siatkę współrzędnych geograficznych mapy XIX-wiecznej – matryca planszy XXXIII do atlasu Géographie du moyen âge, Bruxelles 1850, kwiecień 1846, akwaforta, blacha miedziana fazowana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Kolorowa wersja poprzedniej grafiki.

    Joachim Lelewel, 1. Antyczny obraz świata wg Pomponiusza Meli w inicjale „O”, z rękopisu z 1417 roku z Biblioteki w Reims, 2. Mapa świata Fra Mauro z lat 1457-1479, z manuskryptu w Monasterze św. Michała w Murano, 3. Mapa basenu Morza Śródziemnego Mauro z Il Mappamondo di Fra Mauro Placido Zurli z 1806, nałożona na siatkę współrzędnych geograficznych mapy XIX-wiecznej – plansza XXXIII do atlasu Géographie du moyen âge, Bruxelles 1850, kwiecień 1846, odbitka na papierze czerpanym, ręcznie kolorowana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Mapa świata z licznymi podpisami naniesionymi bardzo drobnym pismem. W niektórych miejscach naniesiono barwne ilustracje przedstawiające niewielkie postaci mężczyzn w turbanach.

    Joachim Lelewel, Mapa wg fragmentu portolanu katalońskiego z 1375 (1378) roku –plansza XXIX do atlasu Géographie du moyen âge, Bruxelles 1850, marzec 1847, akwaforta na papierze czerpanym, odbitka ręcznie kolorowana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Grafika przedstawiająca kilkadziesiąt różnych wzorów medali. Na medalach umieszczono wizerunki postaci, zwierząt, motywy roślinne i symbole honorowe w postaci krzyżów.

    Joachim Lelewel, Medale greckie i nieco jinnych starożytnych – matryca do planowanej publikacji o monetach antycznych (niepowstałej), 1828, akwaforta, blacha miedziana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Grafika złożona z czterech paneli, w których umieszczono herby z orłami, rycerzami na koniach, twierdzami. Herby są trzymane przez mityczne postaci, między innymi gargulce i jednorożce.

    Joachim Lelewel, Kopie starodruków: winiety z druków Jana Weissenburgera z Norymbergi, wydane nakładem Marka Szarffenberga, Jana Knobloucha w Strasburgu i Urbana Kaima, inicjały i winiety z druków oficyny Jana Hallera – matryca tablicy IV do Bibliograficznych ksiąg dwoje, t. 1, Wilno 1822, 1822, akwaforta, blacha miedziana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Czarno–biały portret Joachima Lelewela. Mężczyzna siedzi zwrócony bokiem do malarza i poważnym wzrokiem spogląda w dal. Ma na sobie elegancki frak. Ma krótkie włosy i brodę. Pod wizerunkiem grafika znajduje się podpis malarza i napis “Joachim Lelewel”.

    Nicolas Eustache Maurin, Portret Joachima Lelewela, z: Les Polonais et les Polonaises de la Révolution du 29 Novembre 1830 (...), Paris [1832-1836], litografia kredką, papier czerpany, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Czarno-biała fotografia Joachima Lelewela w pracowni. Mężczyzna jest stary, ma jasne, siwe włosy i niemal białą brodę. Siedzi bokiem przy stole, zgarbiony pochyla się nad kartką. Ma na sobie białą długą tunikę i prążkowane spodnie. W tle półki z książkami

    Joachim Lelewel w brukselskiej pracowni, fotografia portretu Polikarpa Gumińskiego z 1861 r., odbitka albuminowa, papier fotograficzny, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Czarno-białe tableau z członkami rodziny Lelewelów. Portrety zostały wpisane w owal. Wszystkie postacie mają wzrok skierowany wprost poza Joachimem Lelewelem, którego ukazano z profilu. Tableau ozdobiono roślinnymi ornamentami. Pod wizerunkami znajduje się podpis: “Rodzina Lelewelów. (ob. str. 774). Ewa, matka z rysunku Joachima. Henryk, dziad. ze starego portretu olejnego. Jan Paweł z miniatury Suchodolskiego. Joachim z płaskorzeźby David’a. Konstancya, babka ze starej miniatury. Prot. z daguerotypu. Karol, ojciec z rysunku Joachima.

    Bronisław Puc, Ksawery Pilatti, Tableau z portretami rodziny Lelewelów – Henryk Loelhoeffel von Lowensprung (Lelewel) i Konstancja z Jauchów Lelewelowa, Karol Lelewel i Ewa z Szeluttów Lelewelowa, Joachim Lelewel, Prot Lelewel, Jan Paweł Lelewel, 1882, drzeworyt sztorcowy, papier, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Metalowe okulary należące do Joachima Lelewela. Okulary są srebrne i mają grube, okrągłe szkła.

    Okulary, wg tradycji pamiątka po Joachimie Lelewelu, Prusy (?), przed 1829, mosiądz, szkła optyczne, szlifowane, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Otwarty notes Joachima Lelewela z wyblakłym pismem, którym napisano: “Pamiątka po Joachimie Lelewelu ofiarowana Litwince przez Litwina przyjaciela Mazura w Paryżu. 1861 r.”

    Notes – pamiątka po Joachimie Lelewelu, Paryż (?), przed 1861, oprawa: cienkie deseczki malowane olejno, papier, skóra, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Grafika przedstawia 14 ponumerowanych odłamków kamieni Sławian Zaodrzańskich z prostymi rysunkami przedstawiającymi zniekształcone postacie. Głowa jednej z postaci ma kształt rombu, a inna - słońca. Na niektórych okruchach są runy i bekształtne formy.

    Joachim Lelewel, Okruchy kamieni Sławian Zaodrzańskich - fragmenta lapidum slavorum, ilustracja rozdz. 16. Drzwi kościelne płockie i gnieźnieńskie z lat 1133, 1155 w: Polska wieków średnich, t. 4, Poznań 1851, 1850, akwaforta, papier, Biblioteka Muzeum Narodowego w Krakowie

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję