Obiekt dostępny dla niepełnosprawnych ruchowo Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo eye facebook facebookflickr flickr googleplus googleplusinstagram instagram pinterest pinterest searchsearchtwitter twitterwifi Zakaz fotografowania youtube youtube wheelchair Listgridheart kir Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Calendar Calendar Calendar Logo

Joachim Lelewel - Fotogaleria dzieł wiodących wystawy

  • Joachim Lelewel, 1. Antyczny obraz świata wg Pomponiusza Meli w inicjale „O”, z rękopisu z 1417 roku z Biblioteki w Reims, 2. Mapa świata Fra Mauro z lat 1457-1479, z manuskryptu w Monasterze św. Michała w Murano, 3. Mapa basenu Morza Śródziemnego Mauro z Il Mappamondo di Fra Mauro Placido Zurli z 1806, nałożona na siatkę współrzędnych geograficznych mapy XIX-wiecznej – matryca planszy XXXIII do atlasu Géographie du moyen âge, Bruxelles 1850, kwiecień 1846, akwaforta, blacha miedziana fazowana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Joachim Lelewel, 1. Antyczny obraz świata wg Pomponiusza Meli w inicjale „O”, z rękopisu z 1417 roku z Biblioteki w Reims, 2. Mapa świata Fra Mauro z lat 1457-1479, z manuskryptu w Monasterze św. Michała w Murano, 3. Mapa basenu Morza Śródziemnego Mauro z Il Mappamondo di Fra Mauro Placido Zurli z 1806, nałożona na siatkę współrzędnych geograficznych mapy XIX-wiecznej – plansza XXXIII do atlasu Géographie du moyen âge, Bruxelles 1850, kwiecień 1846, odbitka na papierze czerpanym, ręcznie kolorowana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Joachim Lelewel, Mapa wg fragmentu portolanu katalońskiego z 1375 (1378) roku –plansza XXIX do atlasu Géographie du moyen âge, Bruxelles 1850, marzec 1847, akwaforta na papierze czerpanym, odbitka ręcznie kolorowana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Joachim Lelewel, Medale greckie i nieco jinnych starożytnych – matryca do planowanej publikacji o monetach antycznych (niepowstałej), 1828, akwaforta, blacha miedziana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Joachim Lelewel, Kopie starodruków: winiety z druków Jana Weissenburgera z Norymbergi, wydane nakładem Marka Szarffenberga, Jana Knobloucha w Strasburgu i Urbana Kaima, inicjały i winiety z druków oficyny Jana Hallera – matryca tablicy IV do Bibliograficznych ksiąg dwoje, t. 1, Wilno 1822, 1822, akwaforta, blacha miedziana, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Nicolas Eustache Maurin, Portret Joachima Lelewela, z: Les Polonais et les Polonaises de la Révolution du 29 Novembre 1830 (...), Paris [1832-1836], litografia kredką, papier czerpany, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Joachim Lelewel w brukselskiej pracowni, fotografia portretu Polikarpa Gumińskiego z 1861 r., odbitka albuminowa, papier fotograficzny, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Bronisław Puc, Ksawery Pilatti, Tableau z portretami rodziny Lelewelów – Henryk Loelhoeffel von Lowensprung (Lelewel) i Konstancja z Jauchów Lelewelowa, Karol Lelewel i Ewa z Szeluttów Lelewelowa, Joachim Lelewel, Prot Lelewel, Jan Paweł Lelewel, 1882, drzeworyt sztorcowy, papier, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Okulary, wg tradycji pamiątka po Joachimie Lelewelu, Prusy (?), przed 1829, mosiądz, szkła optyczne, szlifowane, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Notes – pamiątka po Joachimie Lelewelu, Paryż (?), przed 1861, oprawa: cienkie deseczki malowane olejno, papier, skóra, Muzeum Narodowe w Krakowie

  • Joachim Lelewel, Okruchy kamieni Sławian Zaodrzańskich - fragmenta lapidum slavorum, ilustracja rozdz. 16. Drzwi kościelne płockie i gnieźnieńskie z lat 1133, 1155 w: Polska wieków średnich, t. 4, Poznań 1851, 1850, akwaforta, papier, Biblioteka Muzeum Narodowego w Krakowie

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję