Portret Mikołaja Reja, w drzeworycie z krakowskiego wydania „Zwierzyńca” z 1574 r. i popiersie Adama Mickiewicza, w litografii z warszawskiej edycji „Poezji” z 1833 r., możemy zobaczyć między innymi portretami ludzi pióra, na wystawie poświęconej wizerunkom autorów i ich dziełom. Prezentujemy 73 stare księgi, 5 atlasów i 14 map ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie, wydanych od początku XVI wieku do XIX stulecia włącznie. Na kartach ksiąg pokazane zostały portrety pisarzy, poetów i uczonych z różnych krajów Europy i Polski, tworzących od starożytności po wiek XIX. Są dzieła twórców znanych i podziwianych do dnia dzisiejszego, jak wielcy epicy starożytnej Grecji i Rzymu Homer i Wergiliusz. Ale są i prace, które w powszechnej świadomości uległy zapomnieniu, jak i nazwiska ich autorów.
Portret mylnie uważany za podobiznę Jana Kochanowskiego, największego poety polskiego doby renesansu. W rzeczywistości na rycinie ukazana została podobizna poety Piotra Kochanowskiego, bratanka Jana Kochanowskiego
Popiersie w owalu Andrzeja Maksymiliana Fredry, autora dzieła poświęconego tematyce militarnej. Księga pierwsza wydana została w Amsterdamie w 1668 r., a księga druga w Lipsku w 1757 r.
Tacyt, największy starożytny historyk rzymski, piszący na karcie, patrzący na popiersie teścia Juliusza Agrikoli, konsula rzymskiego i zdobywcy Brytanii - miedzioryt
Przedstawienie Marcina Lutra, niemieckiego reformatora religijnego, autora przekładu Biblii na język niemiecki. Miedzioryt wykonany na podstawie płyty nagrobnej Lutra
Wręczania dokumentu przez kanclerza Jana Łaskiego królowi Aleksandrowi. Drzeworyt na karcie tytułowej pierwszego drukowanego, urzędowego zbioru praw polskich.
Portret Mikołaja Krzysztofa Radziwiłła z pierwszego wydanie opisu jego pielgrzymki do Ziemi Świętej, drukowanego w Braniewie w 1601 r. w tłumaczeniu na język łaciński i redakcji Tomasza Tretera.