-
Obłęd to słowo wieloznaczne, określa z jednej strony szaleństwo, z drugiej coś nadzwyczajnego, niesamowitego i wspaniałego. „Zrobienie tego to czysty obłęd!” - słyszymy na co dzień. Równie często jak to, że coś zostało obłędnie przez kogoś wykonane albo że ktoś obłędnie wygląda.
Ponieważ najistotniejszym tematem dzieł Edwarda Dwurnika jest otaczająca go „polska cywilizacja”, wydaje się, że termin ten również dobrze opisuje charakter świata przedstawionego w obrazach artysty.
-
Edward Dwurnik w swojej pracowni, 2013
-
Edward Dwurnik "Gryps", 1979 kolaż
-
Edward Dwurnik "Dwie świnki pod wulkanem", 1973 druk, tusz, kredka
-
Edward Dwurnik "Wypłata", 1973 druk, flamaster, kredka
-
Edward Dwurnik "Obława na groźnego bandytę" (cykl "Obrazy duże"), 1982 olej, płótno
-
Edward Dwurnik "Piękna Bryła", 1972 linoryt, tusz
-
Edward Dwurnik "Klęska urodzaju" (cykl "Obrazy duże"), 1975 olej, akryl, płótno
-
Edward Dwurnik "Chrystus w pokoju" (cykl "Krzyż"), 1991 olej, płótno
-
Edward Dwurnik "Miłość" (cykl "XLVI"), 2007-2008 olej, płótno
-
Edward Dwurnik "Samotni II", 1971 ołówek, flamaster
-
Edward Dwurnik "Sęki na zimę" (cykl "Sportowcy"), 1974 akryl, olej, płótno
-
Edward Dwurnik "Darmowa zupa" (cykl "Chwila"), 1972 akryl, olej, płótno
-
Edward Dwurnik "Podróżni", 1971 flamaster, tusz