Idź do treści strony
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo

TP MNK – Podsumowanie działalności z II półrocza 2012

Kończy się rok 2012 pora więc na podsumowanie jego drugiej połowy. Czerwiec, jak zwykle, rozpoczęliśmy spotkaniem klubowym w pierwszy poniedziałek miesiąca. Można wtedy przyjść, porozmawiać, opłacić składkę lub zapisać się do Towarzystwa.
Zakończyliśmy ten miesiąc spacerem spod kopca Kościuszki do Klasztoru Sióstr Norbertanek. Spacer poprowadziła pani Joanna Chrostowska, przewodnik miejski i członek naszego Towarzystwa. W lipcu zorganizowaliśmy ciekawą wycieczkę "Zapomniane Dziedzictwo Nowej Huty", którą poprowadził pan Paweł Jagło, pracownik Muzeum Historycznego. Odwiedziliśmy okolice Nowej Huty, począwszy od kopca Wandy poprzez Pleszów, Branice, Ruszczę, Kościelniki, Łuczanowice. W międzyczasie członkowie naszego Towarzystwa mogli korzystać z samodzielnego zwiedzania aktualnych wystaw.

We wrześniu pojechaliśmy do Łodzi, była to kontynuacja, po Poznaniu i Wrocławiu, odwiedzania ciekawych miast. Miasto może nie jest tak stare jak nasz Kraków, ale z bardzo interesującą i jeszcze nie do końca poznaną historią. Wyprawa rozpoczęta na Dworcu Głównym trwała cztery dni od 11.09 do 14.09. Zwiedziliśmy Muzeum Miasta Łodzi, Muzeum Sztuki, Centralne Muzeum Włókiennictwa, obejrzeliśmy też taką ciekawostkę jak Muzeum Kanału Dętka. Odwiedziliśmy cmentarz żydowski, największą w Europie taką nekropolię i cmentarz na którym są obok siebie pochowani prawosławni, katolicy i ewangelicy. Spacerowaliśmy po mieście oglądając odnowione rezydencje dawnych przemysłowców. W łódzkiej Manufakturze, centrum handlowo-rozrywkowym, dawnej fabryce włókienniczej I. K Poznańskiego, posilaliśmy się kwaśnicą w brazylijskiej restauracji prowadzonej przez górala. Nawiązaliśmy też ciekawe kontakty i pełni wrażeń, pociągiem TLK Sukiennice wróciliśmy do Krakowa.

Sezon wycieczkowy został zakończony wyprawą do Puszczy Niepołomickiej w piękny słoneczny październikowy dzień.

Nasza działalność to nie tylko wycieczki, zwiedziliśmy wystawę skarbów Karmelitanek w Muzeum Archeologicznym, klasztor i skarbiec oo. Karmelitów, wysłuchaliśmy też kilku ciekawych wykładów. Obecny rok naszej działalności zakończymy spotkaniem opłatkowym w dniu 14 grudnia, uświetnionym śpiewem zaprzyjaźnionego chóru Lutnia.
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności