Barbara Falender (ur. 1947), Hommage dla Aliny Szapocznikow, 2023, czarny wapień dębnicki
Barbara Falender (ur. 1947), Hommage dla Aliny Szapocznikow, 2023, czarny wapień dębnicki
Płaskorzeźba przedstawia leżącą na plecach kobietę, okrytą kołdrą. Została wykonana z kamienia. Poszczególne elementy ciała są ciemne, gładko wypolerowane i połyskujące. Kontrastują one z włosami i kołdrą, które pozostawiono w stanie surowym, delikatnie tylko obrobionym. Powierzchnię, na której spoczywa kobieta, tworzą drobne, rozsypane kamyczki.
Czubek głowy i czoło wykonano z szorstkiego kamienia. Twarz – od linii oczu do szyi – jest czarna i gładka. Oczy zostały jedynie lekko zaznaczone. Twarz ma smukły kształt, mały nos, zamknięte usta i delikatnie wypukły podbródek. Włosy zbudowane zostały z szorstkiego kamienia.
Kołdra przykrywa kobietę od okolic ramion. Znad kołdry, tuż przy piersi, wystają dłonie kobiety. Są zgięte w połowie i chwytają krawędzie materiału. Są one nienaturalnie duże, a ich anatomia uproszczona. Palce mają jednakową szerokość na całej długości. Ich powierzchnia jest gładka i połyskująca.
Centralną część rzeźby zajmuje kołdra, utworzona z dużego, szorstkiego kamienia. Prawa strona kołdry jest bardziej wypukła.
Spod kołdry wystają stopy kobiety, podobnie jak dłonie – nieproporcjonalnie duże. Prawa stopa delikatnie nachodzi na lewą. Kamień, z którego je wykonano, został przecięty ukośnie – od górnej części prawej stopy po krawędź małego palca lewej. Palce prawej stopy są lekko zgięte. Ich powierzchnia, podobnie jak dłoni, jest gładka i lśniąca.
Opracowanie audiodeskrypcji: Emilia Szymańska
Konsultacja: Adrian Wyka
Czubek głowy i czoło wykonano z szorstkiego kamienia. Twarz – od linii oczu do szyi – jest czarna i gładka. Oczy zostały jedynie lekko zaznaczone. Twarz ma smukły kształt, mały nos, zamknięte usta i delikatnie wypukły podbródek. Włosy zbudowane zostały z szorstkiego kamienia.
Kołdra przykrywa kobietę od okolic ramion. Znad kołdry, tuż przy piersi, wystają dłonie kobiety. Są zgięte w połowie i chwytają krawędzie materiału. Są one nienaturalnie duże, a ich anatomia uproszczona. Palce mają jednakową szerokość na całej długości. Ich powierzchnia jest gładka i połyskująca.
Centralną część rzeźby zajmuje kołdra, utworzona z dużego, szorstkiego kamienia. Prawa strona kołdry jest bardziej wypukła.
Spod kołdry wystają stopy kobiety, podobnie jak dłonie – nieproporcjonalnie duże. Prawa stopa delikatnie nachodzi na lewą. Kamień, z którego je wykonano, został przecięty ukośnie – od górnej części prawej stopy po krawędź małego palca lewej. Palce prawej stopy są lekko zgięte. Ich powierzchnia, podobnie jak dłoni, jest gładka i lśniąca.
Opracowanie audiodeskrypcji: Emilia Szymańska
Konsultacja: Adrian Wyka