Zmiany – dlaczego nie? Muzeum Narodowe w Krakowie po pandemii
Muzeum Narodowe w Krakowie jako pierwsze muzeum w Polsce przeprowadziło i udostępniło badania opinii publicznej na temat wpływu pandemii koronawirusa na społeczność zwiedzających. Brak tłoku i dostępność środków higieny osobistej – to najważniejsze sposoby na zapewnienie poczucia bezpieczeństwa u zwiedzających. Nic nie zastąpi bezpośredniej wizyty na wystawie, chociaż dopóki muzeum jest zamknięte, najwięcej osób interesują krótkie, dynamiczne materiały w Internecie. Tego można się dowiedzieć z badań Muzeum Narodowego w Krakowie.
Konieczność zamknięcia muzeum z powodu pandemii dla wszystkich była trudnym doświadczeniem. Z jednej strony chcieliśmy jak najszybciej znów otworzyć wystawy, a z drugiej strony zastanawialiśmy się, jak uczynić to w sposób bezpieczny i zgodny z oczekiwaniami naszej publiczności. Ta sytuacja dla stała się dla nas okazją do przeformułowania sposobów udostępniania zwiedzającym wystaw oraz przemyślenia programów edukacyjnych.
Postanowiliśmy zapytać publiczność o te kwestie w formie internetowej ankiety, którą wypełniło 688 osób. Były to osoby w bardzo różnym wieku, pochodzące z całej Polski (głównie z Małopolski, Śląska i Mazowsza). Zaskoczyło nas, jak wiele wśród ankietowanych to oddana publiczność, która wyczekuje ponownej możliwości odwiedzin muzeum. Liczymy, że to oni staną się naszymi ambasadorami i przyprowadzą do muzeum tych, którzy na razie nie ośmielają się wyjść z domu na wystawę. Najbardziej wyczekiwana przez nich jest wystawa „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”, którą otworzyliśmy już 16 maja.
W miarę znoszenia ograniczeń w funkcjonowaniu muzeów uruchomimy kolejne programy wydarzeń zgodne z oczekiwaniami naszej publiczności. Wiele z nich będzie działo się w ogrodach, które otaczają wiele z oddziałów Muzeum Narodowego w Krakowie.
Filip Skowron, Dział Edukacji MNK, fskowron@mnk.pl
Streszczenie wyników badań można znaleźć pod tym linkiem.
Pełny raport z badań można znaleźć pod tym linkiem.
Badanie CAWI.
Próba: 688 osób.
Czas trwania: 23.04-04.05.2020.
Przygotowanie ankiety: Dział Edukacji MNK.
Konsultacja i upowszechnienie: Dział Marketingu MNK.
Raport: Filip Skowron – analiza danych, wykresy i komentarze. Katarzyna Maziarz, Anna Walczyk – komentarze do pyt. 5, 9, 11.
Postanowiliśmy zapytać publiczność o te kwestie w formie internetowej ankiety, którą wypełniło 688 osób. Były to osoby w bardzo różnym wieku, pochodzące z całej Polski (głównie z Małopolski, Śląska i Mazowsza). Zaskoczyło nas, jak wiele wśród ankietowanych to oddana publiczność, która wyczekuje ponownej możliwości odwiedzin muzeum. Liczymy, że to oni staną się naszymi ambasadorami i przyprowadzą do muzeum tych, którzy na razie nie ośmielają się wyjść z domu na wystawę. Najbardziej wyczekiwana przez nich jest wystawa „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”, którą otworzyliśmy już 16 maja.
W miarę znoszenia ograniczeń w funkcjonowaniu muzeów uruchomimy kolejne programy wydarzeń zgodne z oczekiwaniami naszej publiczności. Wiele z nich będzie działo się w ogrodach, które otaczają wiele z oddziałów Muzeum Narodowego w Krakowie.
Filip Skowron, Dział Edukacji MNK, fskowron@mnk.pl
Streszczenie wyników badań można znaleźć pod tym linkiem.
Pełny raport z badań można znaleźć pod tym linkiem.
Badanie CAWI.
Próba: 688 osób.
Czas trwania: 23.04-04.05.2020.
Przygotowanie ankiety: Dział Edukacji MNK.
Konsultacja i upowszechnienie: Dział Marketingu MNK.
Raport: Filip Skowron – analiza danych, wykresy i komentarze. Katarzyna Maziarz, Anna Walczyk – komentarze do pyt. 5, 9, 11.