Idź do treści strony
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo

Zmiany – dlaczego nie? Muzeum Narodowe w Krakowie po pandemii

Zmiany – dlaczego nie? Muzeum Narodowe w Krakowie po pandemii

21.05.2020
czwartek
Muzeum Narodowe w Krakowie jako pierwsze muzeum w Polsce przeprowadziło i udostępniło badania opinii publicznej na temat wpływu pandemii koronawirusa na społeczność zwiedzających. Brak tłoku i dostępność środków higieny osobistej – to najważniejsze sposoby na zapewnienie poczucia bezpieczeństwa u zwiedzających. Nic nie zastąpi bezpośredniej wizyty na wystawie, chociaż dopóki muzeum jest zamknięte, najwięcej osób interesują krótkie, dynamiczne materiały w Internecie. Tego można się dowiedzieć z badań Muzeum Narodowego w Krakowie.
Konieczność zamknięcia muzeum z powodu pandemii dla wszystkich była trudnym doświadczeniem. Z jednej strony chcieliśmy jak najszybciej znów otworzyć wystawy, a z drugiej strony zastanawialiśmy się, jak uczynić to w sposób bezpieczny i zgodny z oczekiwaniami naszej publiczności. Ta sytuacja dla stała się dla nas okazją do przeformułowania sposobów udostępniania zwiedzającym wystaw oraz przemyślenia programów edukacyjnych. 

Postanowiliśmy zapytać publiczność o te kwestie w formie internetowej ankiety, którą wypełniło 688 osób. Były to osoby w bardzo różnym wieku, pochodzące z całej Polski (głównie z Małopolski, Śląska i Mazowsza). Zaskoczyło nas, jak wiele wśród ankietowanych to oddana publiczność, która wyczekuje ponownej możliwości odwiedzin muzeum. Liczymy, że to oni staną się naszymi ambasadorami i przyprowadzą do muzeum tych, którzy na razie nie ośmielają się wyjść z domu na wystawę. Najbardziej wyczekiwana przez nich jest wystawa „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”, którą otworzyliśmy już 16 maja. 

W miarę znoszenia ograniczeń w funkcjonowaniu muzeów uruchomimy kolejne programy wydarzeń zgodne z oczekiwaniami naszej publiczności. Wiele z nich będzie działo się w ogrodach, które otaczają wiele z oddziałów Muzeum Narodowego w Krakowie. 

Filip Skowron, Dział Edukacji MNK, fskowron@mnk.pl



Streszczenie wyników badań można znaleźć pod tym linkiem

Pełny raport z badań można znaleźć pod tym linkiem


Badanie CAWI. 

Próba: 688 osób. 

Czas trwania: 23.04-04.05.2020.

Przygotowanie ankiety: Dział Edukacji MNK. 

Konsultacja i upowszechnienie: Dział Marketingu MNK. 

Raport: Filip Skowron – analiza danych, wykresy i komentarze. Katarzyna Maziarz, Anna Walczyk – komentarze do pyt. 5, 9, 11.
Słowa kluczowe: zmiany, badanie, MNK
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję