O interpretacjach dziedzictwa w polskiej sztuce współczesnej
W sztuce współczesnej kwestie odnoszące się do dziedzictwa, takie jak pamięć i tożsamość, stanowią ważne źródło inspiracji.
Mimo, iż pozornie oderwana od przeszłości, najnowsza sztuka potrafi prowadzić z nią zróżnicowany dialog, bardzo często odwołując się także do historii instytucji muzealnych. Na wykładzie przedstawione zostaną przykładach takich praktyk artystycznych w sztuce polskiej po 1989 roku.
Wykład odbędzie się w sali audiowizualnej „U Samurajów”, Gmach Główny MNK
Wstęp wolny
Prowadzenie: dr hab. Andrzej Szczerski, historyk sztuki, krytyk sztuki, wykładowca w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wicedyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie, kurator wystawy "#dziedzictwo" w tymże Muzeum. Wykładał m.in. na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie nad Menem (2003) i na Uniwersytecie St Andrews w Wielkiej Brytanii (2004). Stypendysta zagranicznych uczelni i instytutów badawczych.
W 2009 roku został Prezesem Sekcji Polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki (AICA). 28 września 2013 został wybrany na stanowisko vice-prezesa AICA. Współautor wystaw: „Symbolism in Poland and Britain” w Tate Britain w Londynie (2009) i „The Power of Fantasy. Modern and Contemporary Art from Poland” w Centre for Fine Arts BOZAR w Brukseli. Kurator wystawy „Modernizacje 1918-1939. Czas przyszły dokonany” w Muzeum Sztuki w Łodzi (2010) oraz „Lwów 24 czerwca 1937. Miasto, architektura, modernizm” w Muzeum Architektury we Wrocławiu (2016). Autor publikacji i prac badawczych z zakresu historii modernizmu, architektury i designu.
Wykład odbędzie się w sali audiowizualnej „U Samurajów”, Gmach Główny MNK
Wstęp wolny
Prowadzenie: dr hab. Andrzej Szczerski, historyk sztuki, krytyk sztuki, wykładowca w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wicedyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie, kurator wystawy "#dziedzictwo" w tymże Muzeum. Wykładał m.in. na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie nad Menem (2003) i na Uniwersytecie St Andrews w Wielkiej Brytanii (2004). Stypendysta zagranicznych uczelni i instytutów badawczych.
W 2009 roku został Prezesem Sekcji Polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki (AICA). 28 września 2013 został wybrany na stanowisko vice-prezesa AICA. Współautor wystaw: „Symbolism in Poland and Britain” w Tate Britain w Londynie (2009) i „The Power of Fantasy. Modern and Contemporary Art from Poland” w Centre for Fine Arts BOZAR w Brukseli. Kurator wystawy „Modernizacje 1918-1939. Czas przyszły dokonany” w Muzeum Sztuki w Łodzi (2010) oraz „Lwów 24 czerwca 1937. Miasto, architektura, modernizm” w Muzeum Architektury we Wrocławiu (2016). Autor publikacji i prac badawczych z zakresu historii modernizmu, architektury i designu.