{baseAction::__('GO_TO_CONTENT')}
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo
Cykl: Koncerty w Atmie

Karol z Atmy. Jedność w różnorodności - spotkanie z kompozytorem i koncert

Cykl: Koncerty w Atmie
Karol z Atmy. Jedność w różnorodności - spotkanie z kompozytorem i koncert

MNK Szymanowski

ul. Kasprusie 19, 34-500 Zakopane
18.09.2025
czwartek
17:00
wstęp wolny
Wstęp wolny
●       17:00 – SPOTKANIE Z KOMPOZYTOREM
Prof. dr. hab. Marcel Chyrzyński

 
●       18:00 – KONCERT
Jacek Ozimkowski – bas-baryton  
Dominika Peszko – fortepian

Fryderyk Chopin (1810-1849)
Hulanka z op. 74, sł. Stefan Witwicki

Mieczysław Karłowicz (1876-1909)
Nie płacz nade mną z op. 3, sł. Jan Iwański
Śpi w blaskach nocy z op. 3, sł. Heinrich Heine
tłum. Maria Konopnicka
Smutną jest dusza moja z op. 1, sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer
Rdzawe liście strząsa z drzew, sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer

Marcel Chyrzyński (*1971)
Cztery liryki miłosne na baryton i fortepian 
1          Są takie chwile…, sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer
2          Ja, kiedy usta…, sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer
3          Usta i oczy…, sł. Bolesław Leśmian 
4          We śnie, sł. Bolesław Leśmian  
 
Fryderyk Chopin
Nokturny op. 27:
nr 1 – cis-moll
nr 2 – Des-dur 
 
Karol Szymanowski (1882-1937)
Daleko został cały świat z Sześciu pieśni op. 2
sł. Kazimierz Przerwa-Tetmajer
O zwiedzionym żołnierzu z Piosenek żołnierskich
sł. Kornel Makuszyński

Słowo o muzyce:   
Dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP w Krakowie
Kurator ds. programowych „Atmy”



MARCEL CHYRZYŃSKI ukończył z wyróżnieniem krakowską Akademię Muzyczną w klasie kompozycji prof. Marka Stachowskiego. Studiował instrumentację u prof. Krzysztofa Pendereckiego oraz muzykę komputerową u prof. Marka  Chołoniewskiego. W 2021 uzyskał tytuł profesora. Zdobył nagrody w wielu konkursach kompozytorskich, m.in. I nagrodę w Konkursie Młodych Kompozytorów im. T. Bairda w Warszawie (1997) za Ferragosto per tromba, pianoforte e batteria. Utwór Haiku nr  3 na flet solo otrzymał w 2021 wyróżnienie w konkursie The National Flute Association (USA) w kategorii: Newly Published Music Competition. W 2025 twórca dwukrotnie uzyskał w międzynarodowym konkursie Global Music Awards (USA) Srebrny Medal w kategorii muzyka współczesna – kompozytor: za utwory z albumów „Marcel Chyrzyński – Chamber Works” oraz „Marcel Chyrzyński – Clarinet pieces”. Jego utwory wykonywane były w większości krajów europejskich oraz w Armenii, Gruzji, Iranie, Japonii, Korei Płd., Chinach, Tajlandii, Australii, Nowej Zelandii, RPA, Meksyku, Brazylii, Panamie, USA oraz Kanadzie. Za swoją twórczość, działalność pedagogiczną oraz organizacyjną, promującą muzykę współczesną, otrzymał wiele nagród i wyróżnień m.in.: Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (1994), Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006, 2009, 2014, 2019), Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2023), Odznakę „Honoris Gratia” nadaną przez Prezydenta Miasta Krakowa (2024), doroczną Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich (2024) oraz Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia twórcze (2024) (fot. Marta Filipczyk © Polskie Wydawnictwo Muzyczne).

JACEK OZIMKOWSKI  zwieńczył z wyróżnieniem studia wokalne pod kierunkiem prof. Wojciecha Jana Śmietany w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 1995 wygrał europejski konkurs na stypendium firmy YAMAHA, a także uzyskał dyplom Ministra Kultury i Sztuki za szczególne osiągnięcia artystyczne. W 2021 został mu nadany tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne. Obecnie jako Dziekan Wydziału Wokalno-Aktorskiego prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.  Koncertuje w kraju i za granicą, m.in. w: Szwajcarii, Niemczech, Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii, USA, Ukrainie, Litwie, Włoszech, Węgrzech czy Turcji.  Dokonał wielu nagrań do Polskiego Radia i TV. Brał udział w Wielkiej Gali Mozartowskiej w Karlsruhe w Niemczech,  a w 2002 uczestniczył w urodzinowym koncercie Wojciecha Kilara w Krakowie, wykonując jego monumentalne dzieło Missa Pro Pace (prapremiera krakowska). W repertuarze artysty znajdują się partie operowe, oratoryjno-kantatowe i liryka wokalna. Współpracuje z zespołem Capella Cracoviensis, Operą Krakowską i Operą Wrocławską.  Uczestniczył  w takich festiwalach jak „Muzyka w Starym Krakowie” czy „Forum Musicum” we Wrocławiu. Wystąpił także na Festiwalu Bachowskim w Lipsku  i Festiwalu Haendlowskim w Halle.  W 2011 dokonał serii nagrań CD – „Polski barok”. Jest to zestaw 5 płyt, które zostały zaprezentowane na targach muzycznych „Midem 2012” w Cannes. Dotychczas wydano 30 płyt z muzyką w wykonaniu Jacka Ozimkowskiego.

DOMINIKA PESZKO  to jedna z najbardziej wszechstronnych pianistek swojego pokolenia – solistka, kameralistka, korepetytorka wokalna, interpretatorka muzyki nowej, doktor habilitowany sztuk muzycznych. Wyróżniona odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Laureatka Nagrody Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury oraz Stypendium Twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2019). Studia magisterskie i doktoranckie ukończyła w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula. Beneficjentka Programu Kształcenia Młodych Talentów-Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie (2015-2018). Laureatka wielu nagród ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych i kameralnych oraz dla wyróżniającego się pianisty konkursów wokalnych. W dorobku ma liczne prawykonania muzyki nowej, eksperymentalnej, nierzadko z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. Jest członkinią Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum”, zrzeszającego wykonawców muzyki współczesnej. Dokonała premierowych nagrań pieśni Emanuela Kani oraz kompletu dzieł – miniatur fortepianowych i pieśni – Kazimierza Lubomirskiego. W 2022 wykonała w całości monumentalny cykl Vingt Regards sur L'Enfant – Jésus Oliviera Messiaena; jest trzecią interpretatorką tego cyklu w Polsce (po Eugeniuszu Knapiku i Jerzym Godziszewskim) i pierwszą polską kobietą-pianistką, która podjęła się tego artystycznego wyzwania. Od 2013 pracuje jako nauczyciel akademicki w Katedrze Wokalistyki Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.


Serdecznie zapraszamy na koncerty w Atmie:

→            3 października (piątek) 2025 – 18:00
143. urodziny Karola Szymanowskiego
Pianophonic: Katarzyna i Kamil Dąbek – fortepian na 4 ręce
w programie: Mieczysław Karłowicz, Franz Schubert,
Karol Szymanowski (Uwertura koncertowa w aranżacji na cztery ręce – po raz pierwszy w Atmie!)

→            6 listopada (czwartek) 2025 – 18:00
Bartosz Wątroba – fortepian
Finalista 9. Ogólnopolskiego Konkursu Indywidualności Muzycznych „Atma 2025”
w programie: Fryderyk Chopin

→            18 grudnia (czwartek) 2025; 18:00
Góralskie trio „Jedla”
w programie: kolędy a cappella i wspólne kolędowanie
 
Wstęp wolny!

Wydarzenie z cyklu