Dobroczyńcy Muzeum
Dobroczyńcy Muzeum
Celem spotkania było wyróżnienie osób i instytucji wspierających działalność Muzeum Narodowego w Krakowie przez ukazanie roli mecenatu w kształtowaniu i rozwijaniu relacji biznes - kultura.
W 2006 roku tytuł Dobroczyńcy Muzeum Narodowego w Krakowie przyznano 11 instytucjom – pamiątkowe plakiety i dyplomy odebrali przedstawiciele Banku BPH, Elektrociepłowni Kraków, Banku BGŻ, Firmy AMS, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, PKO Bank Polski S.A., Kärcher, Deutsche Bank, LOT-u, Nordea Bank.
Pani Dyrektor Zofia Gołubiew skierowała specjalne podziękowania dla Społecznego Komitetu Odnowy Zabytków Krakowa za aktywny udział w dotychczasowej działalności Muzeum, a szczególnie za życzliwość i pomoc finansową w kompleksowym remoncie konserwatorskim Pałacu Biskupa Erazma Ciołka. Wyrazy wdzięczności Pani Dyrektor przekazała zaproszonym przedstawicielom wszystkich firm wspierających Muzeum w 2006 roku – były to: Narodowy Bank Polski, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Pricewaterhouse Coopers, Hotel Cracovia, Hotel „Wit Stwosz”, Orbis S.A., Philip Morris Polska, Restauracja Wentzl, Szara Resto-bar, Tobacco Trading International Poland, Restauracja Wierzynek.
Dyplomy wręczono także przedstawicielom najmocniej wspierających Muzeum mediów – w 2006 roku wyróżniono: Art & Business, Dziennik Polski, Gazetę Wyborczą, Radio Kraków, Gazetę Krakowską i Tygodnik Źródło.
Przyznano także medale z wyrazem wdzięczności: pani Irenie Przyłuskiej w podziękowaniu za przekazanie środków finansowych w związku z remontem Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach – z przeznaczeniem na konserwację obrazu Jana Matejki „Kościuszko pod Racławicami”, panu Giovanniemu Scioli, Dyrektorowi Włoskiego Instytutu Kultury w Krakowie, za szczególny przykład współpracy, opartej o najlepsze wzorce europejskie i pojmowanej w kategoriach obopólnej chęci głębszego i lepszego poznania między Polską i Włochami poprzez prezentację ich dorobku kulturalnego.
Podczas spotkania odbyła się także prezentacja planów Muzeum Narodowego w Krakowie na 2007 rok oraz prezentacja rozpoczynającej się kampanii reklamowej Epicentrum Kultury. Goście mogli także przy dźwiękach muzyki zwiedzić Pałac Biskupa Erazma Ciołka po remoncie oraz zapoznać się z planami jego zaaranżowania.