{baseAction::__('GO_TO_CONTENT')}
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo

Fotografia Olgi Boznańskiej

Fotografia Olgi Boznańskiej

Czarno-biała, prostokątna fotografia o orientacji pionowej przedstawia dojrzałą Olgę Boznańską stojącą we wnętrzu. Postać ukazana jest od głowy mniej więcej do kolan i znajduje się w centrum kadru. Artystka stoi lekko zwrócona prawym bokiem w stronę widza, z rękami opuszczonymi wzdłuż ciała. Jej ciemne włosy są upięte do góry. Twarz oświetlona jest równomiernie. Ciemne brwi są uniesione, a oczy głęboko osadzone. Wzrok skierowany jest bezpośrednio na oglądającego. Nos ma długi i smukły, usta są wąskie, lekko przygryzające dolną wargę.

Boznańska ubrana jest w ciemną bluzkę z wysoką stójką i długimi rękawami. Na ramionach ma narzuconą luźną pelerynę lub narzutkę. Jej spódnica jest jasna, długa, z wysokim stanem. Spódnica wychodzi poza dolną krawędź zdjęcia. Artystka na szyi nosi długie korale sięgające do połowy ud. Lewy nadgarstek zdobi złota bransoleta.

Postać stoi blisko ściany, obok pianina znajdującej się po prawej stronie kadru. Na lewej ścianie wisi duży, poziomy obraz w ciemnej, grubej ramie. Wychodzi poza kadr, dlatego nie widać, co przedstawia. Pod nim zawieszone są dwie, swobodnie przyczepione do ściany reprodukcje malarskie. Są nieco rozmyte, bez widocznych szczegółów. Na pianinie, o który częściowo opiera się artystka, ustawiono wazony i doniczki z kwiatami. Nad instrumentem wisi pionowy obraz średniego formatu w złotej ramie, przedstawiający pejzaż z postacią w tle.

W lewym dolnym rogu zdjęcia widoczny jest narożnik stołu, który częściowo zasłania sylwetkę Boznańskiej poniżej linii ud. Na blacie leży ciemny obrus, a na nim znajdują się niewyraźne przedmioty, prawdopodobnie książki lub pudełka ułożone poziomo.

Audiodeskrypcja: Emilia Szymańska
Konsultacja: Adrian Wyka
Konsultacja merytoryczna: Urszula Kozakowska-Zaucha