TRUCHTEM PRZEZ WYSTAWĘ
Za zamkniętymi drzwiami muzeum, w małej grupie pod okiem doświadczonej instruktorki fitness i tancerki przejdziemy przez wystawę wykonując proste ćwiczenia fizyczne inspirowane dziełami sztuki. W kameralnej atmosferze będziemy się zginać i wyginać, truchtać i przyglądać, ale przede wszystkim z innej perspektywy eksplorować wystawę Nowy początek. Modernizm w II RP.
Jeśli zaintrygowały Cię te zajęcia, chcesz spróbować czegoś nowego, weź wygodny strój i przyjdź do muzeum. Gwarantujemy, że już z samego rana poczujesz się dobrze we własnym ciele.
Zapraszamy młodzież i dorosłych bez względu na stopień zaawansowania sportowego, każdy znajdzie coś dla siebie.
Prowadzenie: Ewa Kalita-Garstka
Udział: 30 zł
Bilety do kupienia na stronie https://bilety.mnk.pl/ oraz kasie Gmachu Głównego MNK w dniach poprzedzających wydarzenie. Uwaga! Przed zajęciami nie będzie można kupić biletów w kasie.
Terminy:
18 listopada 2022, godz. 19.00
10 grudnia 2022, godz. 9.00
19 stycznia 2022, godz. 19.00
Ewa Kalita-Garstka – tancerz i choreograf. Obecnie pracuje jako koordynator wystaw w Muzeum Narodowym w Krakowie. Edukację taneczną rozpoczęła w 2000 roku w Szkole Baletowej Fundacji Edukacji Artystycznej w Krakowie. Chcąc doskonalić moje umiejętności na rok wyjechała do Bytomia, by tam uczyć się w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Ludomira Różyckiego (2009/2010). Miała wtedy okazję występować na scenie Opery Śląskiej oraz Teatru Muzycznego w Gliwicach. Edukację taneczną zakończyła w 2013 roku dyplomem zawodowym. Przyuczając się do zawodu tancerki uczestniczyła w wielu warsztatach i szkoliła się także w innych stylach tanecznych. W tym okresie występowała także w Teatrze im. Juliusza Słowackiego podczas gali Ars Veritas Vitae. Od 2015 r. aby pogłębić swoją wiedzę oraz doskonalić swoje umiejętności uczestniczyła w szkoleniach i zdobywała certyfikaty z metody Pilates oraz Stretching, dzięki którym oprócz prowadzenia zajęć tanecznych prowadzi także zajęcia z powyższych technik. Podczas pracy w Muzeum odkryła, że przestrzenie wystawiennicze mogą stać się łącznikiem wymiany różnych dziedzin sztuki, czego pierwszym efektem było poprowadzenie cyklu warsztatów taneczno-improwizacyjnych do wystawy „Moc natury. Henry Moore w Polsce”, których efektem był performance taneczny zaprezentowany podczas Nocy Muzeów 2019 r. Następnie powstał projekt „Wariacje taneczne. Od klasyki do awangardy”, w którym stworzyła scenariusz i główne choreografie do oprowadzania tanecznego po wystawie „Idzie młodość. I Grupa Krakowska”.