Obiekt dostępny dla niepełnosprawnych ruchowo Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo eye facebook facebookflickr flickr googleplus googleplusinstagram instagram pinterest pinterest searchsearchtwitter twitterwifi Zakaz fotografowania youtube youtube wheelchair Listgridheart kir Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Calendar Calendar Calendar Logo
Na początku była fotografia

Na początku była fotografia

fot. Pracownia fotograficzna MNK

Na początku była fotografia

Gmach Główny

al. 3 Maja 1, 30-062 Kraków
30.05.2016
poniedziałek
18:00
wstęp wolny
Wykład poświęcony hiperrealizmowi na tle rozwoju fotografii poprowadzi Anna Budzałek, kurator wystawy "Nie śnij o miłości, Kuryluk".  Wykład przeniesiony z 2 czerwca.

Na początku była fotografia, w 1829 roku powstała pierwsza. Dała asumpt artystom do nowoczesnego oglądu rzeczywistości, a ta - obserwowana przez nich - wymagała długiego, często żmudnego procesu przeniesienia na malarski materiał. Rozwój nowego medium w ciągu drugiej połowy dziewiętnastego wieku, ciągle ulepszane techniki fotograficznej spowodowało upowszechnienie fotografii i tym samym zmalała na znaczeniu odwieczna funkcja malarstwa jako sposobu uchwycenia śladu przemijającej rzeczywistości.

Miejsce: sala audiowizualna U Samurajów w Gmachu Głównym MNK. 

Anna Budzałek -  historyk sztuki, kurator sztuki nowoczesnej, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracuje w Dziale Sztuki Współczesnej MNK. Na co dzień zajmuje się polską sztuką po 1945 r. ze szczególnym uwzględnieniem twórczości kobiet w polskim życiu artystycznym oraz działalności I i II Grupy Krakowskiej. Kurator wystawy "Nie śnij o miłości, Kuryluk"

Wystawa poświęcona jest twórczości malarskiej Ewy Kuryluk - historyczki sztuki, pisarki, poetki, malarki, rysowniczki, fotografki, autorki instalacji. Wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie stanowi ważne podsumowanie malarskiego dorobku artystki, która sama przyznaje, że najlepsza na świecie kolekcja jej obrazów znajduje się od czterdziestu lat w krakowskim Muzeum.

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję