Pierwsze miejsce w Print Award 2024
Projekt identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Krakowie zrealizowany przez agencję Podpunkt zdobył pierwsze miejsce w Print Award 2024 w kategorii branding
Nowa identyfikacja naszego muzeum to nie tylko całkowicie odmieniony logotyp MNK. Kompleksowa pod względem wizualnym zamiana objęła między innymi wprowadzenie indywidualnej dla każdego oddziału MNK symboliki. Ponadto zmiany dotyczyły również przygotowania ujednoliconej kolorystyki i typografii pozwalającej budować rozpoznawalność.
Identyfikacja nawiązuje do splotu, będącego metaforą przeplatania się w muzeum różnorodnych dziedzin sztuki, epok historycznych i obszarów pracy muzealnej. Linia splotu wykorzystana w znaku będącym elementem systemu, symbolicznie spaja liczącą ponad milion eksponatów kolekcję MNK, obejmującą dzieła od starożytności po współczesność, łącząc równocześnie dwanaście zróżnicowanych profilowo oddziałów w sieć
Animacja: Podpunkt
Identyfikacja nawiązuje do splotu, będącego metaforą przeplatania się w muzeum różnorodnych dziedzin sztuki, epok historycznych i obszarów pracy muzealnej. Linia splotu wykorzystana w znaku będącym elementem systemu, symbolicznie spaja liczącą ponad milion eksponatów kolekcję MNK, obejmującą dzieła od starożytności po współczesność, łącząc równocześnie dwanaście zróżnicowanych profilowo oddziałów w sieć
Animacja: Podpunkt