{baseAction::__('GO_TO_CONTENT')}
Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo facebook flickr googleplus instagram pinterest searchsearch twitterwifi Zakaz fotografowania youtube wheelchair Listgridheart LOGO kir Calendar Calendar Calendar Logo
Cykl: Koncerty w MNK

Karol z Atmy. Wartość tradycji i wyzwania współczesności

Cykl: Koncerty w MNK
Karol z Atmy. Wartość tradycji i wyzwania współczesności

MNK Szymanowski

ul. Kasprusie 19, 34-500 Zakopane
14.05.2022
sobota
wstęp wolny

Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma” w Zakopanem
Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie

Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Narodowego w Krakowie

 

Noc Muzeów

w ramach cyklu koncertów:

Karol z Atmy
Wartość tradycji i wyzwania współczesności w 140. rocznicę urodzin kompozytora

Moc fortepianu – „maraton” pianistów

18:00
Izabela Jutrzenka-Trzebiatowska – fortepian

Michał Kleofas Ogiński (1765-1833), 3 Walce: D-dur, D-dur, C-dur
Maria Szymanowska (1789-1831), Walc F-dur
Franz Schubert (1797-1828), Valse sentimentale  A-dur D. 779 nr 13
Carl Maria von Weber (1786-1826), Zaproszenie do tańca op. 65
Fryderyk Chopin (1810-1849), Walce op. 64: Des-dur, cis-moll, As-dur
Stanisław Moniuszko (1819-1872), Walce: es-moll, Es-dur
Johannes Brahms (1833-1897), Walc op. 39 nr 15
Edvard Grieg (1843-1907), Valse impromptu z Utworów lirycznych op. 47
Ignacy Jan Paderewski (1860-1941), Caprice-Valse op. 10 nr 5

20:00
Renata Żełobowska-Orzechowska & Mateusz Kurcab – fortepian 4 ręce

Antonín Dvořák (1841-1904), Tańce słowiańskie op. 46:
C-dur: Furiant
e-moll: Dumka
as-dur: Polka
F-dur: Sousedska
A-dur: Skocna
c-moll: Skocna
g-moll: Furiant

Johannes Brahms (1833-1897), Tańce węgierskie (zeszyt I):
g-moll: Allegro molto
d-moll: Allegro non assai
F-dur: Allegretto
f-moll: Poco sostenuto
fis-moll: Allegro
Des-dur: Vivace

22:00
Maciej Kiełpiński – fortepian

 

Teodor Leszetycki (1830-1915),
Souvenirs d'Italie op. 39: Tarantella Napoli
Canzonetta Toscana all’antica
Ludomir Różycki (1883-1953), Gra fal op. 4
Karol Szymanowski (1882-1937),
Mazurki op. 50:

Sostenuto. Molto rubato
Allegramente. Poco vivace
Moderato
Allegramente, risoluto

Joaquín Turina (1882-1949), Tańce cygańskie op. 50 (zeszyt I):
Zambra
Danza de la seducción
Danza ritual
Generalife
Sacro-monte

słowo o muzyce: Karol Szymanowski jako „kompozytor nocy”

dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP w Krakowie

Kurator ds. programowych „Atmy”

Dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Zakopane

O wykonawcach:

 Izabela Jutrzenka-Trzebiatowska znana jest przede wszystkim ze swoich interpretacji muzyki salonowej, a w szczególności z albumu „Chopin” (2019). Jej centralnym zainteresowaniem jako artystki i jako teoretyka muzyki – doktorantki Akademii Muzycznej w Krakowie – stała się  muzyka romantyzmu. Cieszy ją wykonywanie zarówno recitali fortepianowych w całej Europie, jak również obu koncertów fortepianowych Chopina, współpracując z tak znamienitymi dyrygentami jak Tadeusz Strugałła, Andreas Winnen czy Sebastian Perłowski. W tym roku planuje edycję walców kompozytorów XIX wieku dzięki stypendium MKiDN oraz Miasta Kraków.

Dr hab. Renata Żełobowska-Orzechowska  absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w  klasie fortepianu prof. Ludwika Stefań-skiego. Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, wytwórni EMI i CD Accord. Od 2005 roku jest kierownikiem muzycznym cyklu kon-certów dla dzieci, organizowanych przez Filharmonię im. K. Szyma-nowskiego w Krakowie. Łączy ją wieloletnia współpraca ze Stowarzy-szeniem Miłośników Opery Krakowskiej ARIA przy realizacji cyklu „Spotkanie z Artystą”, a także z „Krakowskim Salonem Poezji” Anny Dymnej realizowanym w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2016 roku   ukazał się album płytowy „Muzyka polska XX wieku na obój i fortepian” nagrany przez pianistkę wraz z Mariuszem Pędziałkiem.

Mateusz Kurcab ukończył z wyróżnieniem studia w klasie fortepianu dr. hab. Mariusza Sielskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie w 2016 roku. W 2019 uzyskał stopień naukowy doktora sztuki. Obecnie jest asystentem w Katedrze Fortepianu macierzystej uczelni oraz  pedago-giem w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia  im. Bro-nisława Rutkowskiego w Krakowie. Równocześnie prowadzi działalność koncertową jako solista i kameralista. Jest między innymi laureatem Nagrody Województwa Małopolskiego za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury „Ars Quaerendi”. W 2019 roku był redaktorem dzieł fortepianowych Witolda Maliszewskiego, wydanych przez wydawnictwo Eufonium.

Maciej Kiełpiński  absolwent Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Nowym Targu. Ukończył studia w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr hab. Mileny Kędry. Brał udział w licznych akademickich projektach, między innymi: „Muzyka fortepianowa Ameryki Łacińskiej”, „Portrety romantyków”, Festiwal Kameralistyki Wokalnej „Voice & Piano”. Występował jako solista z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Krakowie, na Maratonie młodych pianistów w ramach 11. Festiwalu „Wawel o zmierzchu”, a także w Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma” w Zakopanem. Do jego ostatnich osiągnięć należy II nagroda w X International Master Competition for Music Teachers w Warszawie.

Serdecznie zapraszamy


Słowa kluczowe: koncert, Atma

Wydarzenie z cyklu