Obiekt dostępny dla niepełnosprawnych ruchowo Dostępny dla niepełnosprawnych wzrokowo Przewijak Kawiarnia Dostępny dla niepełnosprawnych słuchowo eye facebook facebookflickr flickr googleplus googleplusinstagram instagram pinterest pinterest searchsearchtwitter twitterwifi Zakaz fotografowania youtube youtube wheelchair Listgridheart kir Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Alert Calendar Calendar Calendar Logo
Niepodległa, czyli jaka? Ścieżka dla rodzin z dziećmi

Niepodległa, czyli jaka? Ścieżka dla rodzin z dziećmi

Niepodległa, czyli jaka? Ścieżka dla rodzin z dziećmi

Wolna, wdzięczna, dumna i honorowa? A może także różnorodna, odpowiedzialna, radosna i z nadzieją patrząca w przyszłość? O tym, że Ojczyzna powinna być niepodległa, jesteśmy przekonani. Co to jednak znaczy? Być może dla każdego coś trochę innego.

NIEPODLEGŁA, CZYLI JAKA?

Rodziny z dziećmi (od lat 6) zapraszamy do skorzystania z materiałów, które pomogą wspólnie poszukać odpowiedzi na tytułowe pytanie.

Ścieżka powstała w oparciu o wystawę  „1920. Cud Wisły” w Kamienicy Szołayskich, można niej skorzystać w domu, można również  podczas samodzielnego zwiedzania wystawy w dniach  gadzinach otwarcia muzeum. 

Materiał do pobrania:

Przygotowanie:

Marta Wojtyś-Kipiel – historyczka i edukatorka. W Dziale Edukacji współtworzy program dla szkół. Prowadzi i tworzy zajęcia edukacyjne dla różnych grup odbiorców. Interesuje się dużymi i małymi aferami historycznymi. Lubi słońce, morze i ciszę. 

Gdy była dzieckiem uwielbiała rysować i marzyła, żeby zostać artystką. 

Izabela Lechowicz – absolwentka Wydziału Malarstwa ASP we Wrocławiu. W Dziale Edukacji MNK współtworzy program dla dzieci i rodzin. Zajmuje się fotografią, w której bliski jest jej portret i pejzaż. Lubi Beskid Niski. 
Rysowała po wszystkim wszystko co możliwe. 

Jagoda Gumińska-Oleksy – absolwentka Wydziału Sztuki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, w Dziale Edukacji MNK współtworzy program dla dzieci i rodzin. Współpracuje z Uniwersytetem Dzieci. Autorka książki Opowieści przedmiotów, czyli bajki podsłuchane w muzeum. Wierzy w bajki, lubi opowiadać i uwielbia podsłuchiwać, o czym mówią dzieci, kiedy rysują. Ma nadzieję, że kiedyś uda się jej wejść do wnętrza ulubionych obrazów.
W dzieciństwie nie lubiła szkoły, kochała lato, młody bób i czereśnie. Do dziś wspomina swoją wakacyjną koleżankę – indyczkę. Z koniczyny robiła dla niej wianki, które zwykle opadały jej na szyję.

Katarzyna Maziarz – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Edukatorka muzealna, stypendystka MKiDN. Pracuje w Dziale Edukacji MNK, kierując Zespołem ds. Programów dla Rodzin i Dzieci. Jest autorką Trochębajek o Stanisławie Wyspiańskim – książki uhonorowanej Nagrodą Żółtej Ciżemki oraz nominowanej do nagrody Książka Roku Polskiej Sekcji IBBY. Miłośniczka Młodej Polski i brudzących się w muzeum dzieci. 
W dzieciństwie urządzała bazy na drzewach i przesiadywała w nich całe dnie. Żałuje, że dziś już nie może.

 

Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności
Akceptuję